Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Terminsavslutning

Kategori: Studier Vårdvetenskap

Italienskakursen avslutades för terminen med ett stort italienskt knytkalas. Alla fick ta med sig en rätt var (vi hade synkroniserat oss innan, så att inte alla skulle komma med samma). Det var till och med en kille som hade med några olika italienska viner! På grund av att det är halv snöstorm ute så hade jag dock tagit bilen, så jag kunde tyvärr inte smaka.

Vi är redan ganska många som har anmält oss till vårens fortsättningskurs, så det är redan tillräckligt många deltagare så att det kommer att bli en kurs. Nu ska bara Medborgarskolan fixa en lärare också. Ikväll fick vi nämligen veta att vår lärare Michael tyvärr (för oss, kul för honom) kommer att flytta tillbaks till England till våren, så han kan inte hålla i vår kurs. Det tror jag de flesta tyckte var tråkigt, han har varit en jättebra lärare!  Att han dessutom verkar ha en enorm språkbegåvning är ju en annan sak; han kan engelska (hans modersmål), svenska, italienska, franska, spanska och kinesiska flytande! Dessutom kan han säkert några till hyggligt...
Jag vill också kunna många språk (och jag jobbar ju på det)!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: