Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Funderingar...

Kategori: Det dagliga livet

Jag ska låta mitt hår växa ut igen. Inte så att det blir långt, men en kort page liknande den frisyren jag har på min presentationsbild. När jag klippte mig så insåg jag att jag saknade mina nyvunna lockar. Jag har gått genom livet i 28 år med spikrakt hår, nu när jag äntligen som av ett mirakel har fått lockar så vill jag ha dem kvar!
Därför ser jag för tillfället för bedrövlig ut i håret; jag vill låta det växa så mycket som möjligt innan jag går till frisören. Andreas är glad, för det innebär att pengar sparas, han har insett att det är fruktansvärt dyrt att gå till frisören. Det värsta är att jeg helst skulle vilja ha tillbaks mina röda slingor också, och det klarar jag nog inte att färga själv, så det skulle innebära att frisörbesöken skulle fortsätta att vara lika dyra som de varit ett tag nu...
Snacka om i-landsproblem...


Jennie har gjort mig uppmärksam på att Sibel låter precis som Filippa Bark när hon pratar, och nu kan jag inte tänka på något annat!

Sibel  

Är Sibel i själva verket komiker? Det skulle förklara mycket...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    och som vanligt har inte jag varit hos frisören på ett halvår. Kommer väl klippa mig lagom till sommaren antar jag. En gång om året räcker väl :p.

    2008-03-17 | 20:34:58
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    När man har långt hår räcker det gott och väl med en gång om året. Nackdelen med kort hår är att det genast ser ovårdat ut om man inte klipper det tillräckligt ofta..:(

    2008-03-18 | 02:53:06
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Jennie säger:

    Nä, det är helt klart skillnad mellan hårvård på långt och kort hår. Det är därför jag har långt hår som bara hänger =)

    2008-03-18 | 19:52:15
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här: