Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Är du en värdelös bilförare?

Kategori: Debatt

Varför färdas så oerhört många värdelösa bilförare på våra vägar?!
Jag skäms inte över att erkänna att jag tillhör dem som sitter i bilen och klagar på mina medtrafikanter; typ A-personlighet, någon..?

Här är de egenskaper jag irriterar mig mest på, besitter du någon av dessa så gör du bäst i att undvika mig på vägarna, om du inte vill få dig en utskällning (som du i och för sig inte hör, eftersom du sitter i din egen bil...):

* Människor som inte använder blinkers.
- Blinkersen är till för att trafikanterna ska kommunicera med varandra, för att vi
  andra ska veta vad du tänker göra; vi är nämligen inga tankeläsare!
* De som inte byter fil när de ska svänga.
- Filerna finns där av en anledning; BYT!
* De som gör päronsvängar.
- Var det något min trafiklärare tjatade om så var det päronsvängarna; det
  gjorde ett visst intryck...
* De som saktar in 500 meter innan de ska svänga (helst utan att blinka...).
* De som kör minst 20 km under hastighetsbegänsningen, "för att vara på den
  säkra sidan
".
* De som kör alltför fort.
- Jag kan aldrig stå emot impulsen att sakta in lite extra, bara för att markera att
  de kör för fort...
* De som kör i 20 km/timmen oavsett hastighetsbegränsning så fort det är det
  minsta regnigt eller temperaturen går ner emot +5 grader; "det kan ju vara halt".
- Är du så osäker så kör inte bil på hösten, vintern eller våren, eller för den delen
  på sommarkvällarna!
* De som backar in på parkeringsplatserna.
- Undantagslöst män i 50-/60-årsåldern som vill visa att de minsann kan backa.
* De som inte kör korrekt i rondellerna.

Hmm, som ni ser så är det en del jag stör mig på i trafiken...
Givetvis beror det även på vilket humör jag är på för övrigt, ibland kan du göra (nästan) alla ovanstående "fel" utan att jag höjer på ögonbrynen; då höjer jag bara radion och sjunger med lite extra högt till den senaste låten av Sahara Hotnights!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: