Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Uppdatering

Kategori: Det dagliga livet

Nu kan jag äntligen logga in igen, efter flytten till den nya plattformen. Dags för en liten uppdate:

080531 Ecco Walkathon

Ecco anordande ett walkathon, och skänkte 10 kr till välgörande ändamål för varje km som avverkades mellan kl: 11:00-14:00. Den slinga man skulle gå uppgavs vara 6 km, men vi konstaterade snabbt att den var minst en mil lång, med tanke på att den tog 80 min att avverka; när tog 6 km så lång tid att gå?!
Hur som helst, det var jag och min arbetskamrat Maria som gav oss iväg på denna happening, och vi hade en väldigt trevlig dag. Det var varmt och skönt, vi fick frisk luft och en stor portion sol, med tanke på att det var högsommarväder. Brände mig en aning, men det är som vanligt med min vita hy...
Därefter hem och sova inför nattpasset. 

080601 Göteborg

Vår kära studiekamrat Maria, som ständigt är på resande fot, ska åka till Norge och jobba över sommaren, så när jag hade vaknat satte  jag, Ingela och Jenny oss på tåget för att träffa henne en sista gång innan avresan.
Vi åt god mat på en trevlig restaurang, det enda som var mindre trevligt var väl vårt lunchsällskap; en välförfriskad man i 55-årsåldern som sade sig vara helikopterpilot, och som jagade upp sig mer och mer över att vårt "löneuppror" inte genererade mer pengar; han tyckte att vi sjuksköterskor skulle tjäna minst 30 000 kr/månad...
Det skulle vi absolut inte tacka nej till, men man måste ju vara lite realistisk också...
Pga ovanstående blev tiden på restaurangen ganska begränsad, vi gick istället och satte oss i en park, pratade, uppdaterade oss om varandras liv  och njöt av solen.
Vi konstterade att det är exakt (igår) sex år sedan vi avslutade vår sjuksköterskeutbildning! Det är helt otroligt vad tiden går fort; det innebär att vi har känt varandra i närmare tio år!

080602 Ledig

Var helledig för första gången på länge, känns det som, så det var mest att slöa och slappa som gällde.
Att det dessutom var runt 30 grader varmt gjorde inte lusten att hitta på något mer aktivt större...
Jag kom i alla fall ut på en joggingrunda framåt 21:30, när det var något svalare ute.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: