Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Grillfest

Kategori: Det dagliga livet

Igår var det grillfest hos Désireé, det var jag, Ingela och jennie som begav oss dit.
Tidigare på eftermiddagen hade det varit mulet och tydligen även regnat (det missade jag), men kvällen var helt underbar! Vi satt ute i deras mysiga trädgård och grillade div. kött, kyckling och korv, som Désireés man Lars hade gjort en utsökt potatissallad till. Givetvis åt vi även "vanlig" sallad och jordgubbar; man ska inte glömma grönsakerna!

När knotten blev för efterhängsna och det blev lite kyligt i luften så flyttade vi in i vardagsrummet.
Jag tror att vi avhandlade de allra flesta samtalsämnen under kvällen; allt från vänner som borde träffa "någon" till pensionssparande till hur svårt det är att äta nyttigt i dagar som dessa, då livsmedelsindustrin gör allt för att lura oss konsumenter att just deras produkt är oerhört nyttig! Dessutom tror jag att vi diskuterade det mesta däremellan..:)

Vi konstaterade att det är väldigt sällan vi träffas och har en riktig "tjejkväll", men att det är väldigt trevligt att då och då få diskutera "tjejiga" ämnen, utan karlar som tycker att vi är tråkiga...

Sammanfattningsvis så hade vi en oerhört trevlig kväll, och ingen av oss kunde förstå hur klockan hade gått så fort när den plötsligt var 01:00...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: