Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Nattjobb

Kategori: Det dagliga livet

I söndags åkte vi till Skänninge utanför Mjölby med de saker Andreas skulle ta med sig till sin nya lägenhet.
Det som fattas i nuläget är en TV och et soffbord, annars har han allt han behöver.

Klassen verkar vara bra, och de har kul ihop. Än så länge har de ju bara mjukstartat, men idag fick de sin första bok. Den handlade om säkerhet, och verkade ganska tung, efter vad han läste upp för mig, men säkerheten är ju oerhört viktig när man jobbar som lokförare, så det blir nog bra.

I helgen ska de ha sin första klassfest, så Andreas kommer inte hem i helgen. Det gör inte så mycket, för jag jobbar natt hela veckan, inklusive helgen, så jag skulle ändå inte ha så mycket tid att umgås med honom. Istället ska jag åka dit på måndag eftermiddag, när jag vaknar, för sedan går jag inte på nästa pass förrän på torsdag eftermiddag.

Nu förbereda mig inför jobbet. I veckan kommer jag antagligen inte att skriva speciellt mycket, jag bara jobbar och sover...

Kommentarer

  • jennie säger:

    Hur känns det nu då, att bo själv ett tag?

    2008-02-14 | 11:36:40
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Det känns konstigt... som om han ska komma hem när som helst...

    2008-02-14 | 19:18:06
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: