Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Min helg

Kategori: Det dagliga livet

Helgen tillbringades till största delen på jobbet.

David hade inflyttningsfest på lördagskvällen, och tack vare att Jan-Anders var snäll och bytte pass med mig så kunde jag komma. Alltid roligt att spendera tid i trevliga vänners sällskap. Dock var både jag och Andreas trötta, så vi avvek ganska tidigt från festligheterna.

Melodifestivalen tittade vi givetvis på, här kommer de korta omdömena från lördagens omgång:
# Det var bra att Frida gick vidare. En härlig tjej, och det låter alltid så trevligt när
   folk sjunker på skånska (hör även Timbuktu och Peps!)
# Martin Rolinski (eller vad han heter) är otäckast i hela BWO! Snacka om creepy
   kille!
# Patrik Isakssons låtar låter alltid likadant. Dessutom är vi trötta på att läsa om
   alla turer mellan honom och  hans fru; vem försöker de egentligen övertyga om
   att de är så himlastormade lyckliga?
# Tjejerna i Caracola var alla killarnas favoriter för att "låten var så bra" och "de
   har ett så fint schenspråk". Jaja...
# Sverige förstår uppenbarligen inte vad bra pop är, när de röstar så att Eskobar
   kommer sist. Inte särskilt oväntat, men tråkigt! Detta är pop av bra mycket
   bättre kvalitet än allt som presteras av Ola, Martin och allt vad de heter.

Nu är jag tillbaks i lägenheten i Skänninge, med den skillnaden att vi nu hade med oss en TV som snälla broder Daniel hjälpte oss att fixa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: