Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Melodifestivalen 2009

Kategori: Musik

Snart är det dags för nästa års stora musikjippo; melodifestivalen. I dagarna presenterades deltagarna, jag trodde först att det blivit något fel på artikeln, men sedan insåg jag att det verkligen var sant; till stora delar är det samma startfält som det varit de senaste åren. Vad är nytt och överraskande med Amy Diamond, Velvet och Shirley Clamp? Agnes deltar tydligen för första gången, även om det känns som att hon har varit med mååånga gånger förut hon också; hon passar in i Sveriges "melodifestivalsound". Deltagare som presenterats tidigare är Måns Zelmerlöv, Alcazar, BWO och Sarah Dawn Finer. Ringer det en klocka hos någon?

Nej, jag tycker faktiskt att det hela börjar kännas en aning mossigt; samma artister deltar år efter år med låtar som har precis samma sound. Vi har ju sett hur det har gått de senaste åren, och med nästa års artister så tror jag inte att det kommer att bli någon ändring resultatmässigt heller.
"Om man gör som man alltid har gjort så kommer man att få samma resultat som man alltid har fått".

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Äsch, du får ju inte ge upp om melodifestivalen redan. När ska vi annars snaska på ostbollar ;)?

    Nä, men jag håller med dig. Återvinning, tycker åtmistonde inte att samma artister behöver vara med två år i rad. eller som i Bwo's fall. fyra år i rad eller med samma lår dessutom (ja eller i stort sett samma låt)

    2008-12-05 | 13:22:28
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Än har jag inte gett upp, det finns nog några guldkorn i samlingen ;)

    Någon sorts regel borde de allt ha för artisternas medverkan; det blir en aning tråkigt när samma artister tävlar mot varandra år efter år, med låtar som låter nästan likadant som året innan!

    2008-12-06 | 00:45:53
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: