Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Julen 2008- en sammanfattning

Kategori: Det dagliga livet

Har faktiskt varit ledig från jobbet större delen av julen, så vi har varit ute på en liten julturné. Givetvis vill både mina och Andreas' föräldrar träffas oss i juletid, men ingen av oss vill ägna största delen av julen att åka runt på vägarna, så vi brukar vika en dag åt var och en av föräldrarna. Vilken dag som ägnas åt vem brukar vi alternera, eftersom julafton givetvis värderas högst.
I år jobbade jag dagarna innan jul, så det var full fart med jobb varvat med julstök.
Julgranen var vi traditionsenligt och hämtade hos farmors bror helgen före jul, givetvis ska det vara en äkta julgran!

På julaftons morgon firade jag och Andreas lite egen jul, och bytte de julklappar vi köpt åt varandra.
Vid lunchtid begav vi oss iväg hem till svärmor och hennes man samt hans barn. Andreas syster och hennes pojkvän var också där, så vi var totalt 11 personer. De bor i ett gammalt hus på landet, så det blev ett "riktigt", klassiskt julfirande där.
Vi hade med oss katterna, som stortrivs i deras stora hus, där de kan gå på en ständig upptäcktsfärd. De kommer också hyggligt överens med deras två katter; Maja gillade verkligen Elsa, som deras nya katt heter.

Vi sov över hos svärmor med familj, och åkte på juldagen bara hem med katterna innan det var dags att åka till svärfar och hans fru. Där blev det en snabbvisit för min del, eftersom jag skulle jobba på kvällen.

Annandagen var det sedan dags att åka hem till mina föräldrar och syskon, och fira jul med dem. Det blev en tur hem till farmor och farfar också, så att vi fick fira lite jul med dem också.

Sammanfattningsvis så har det varit en bra jul med trevligt umgänge och fina julklappar. Trots detta så är det ändå skönt att vara tillbaks i vardagen igen; det tar på krafterna att åka på julturné, även om man inte gör något särskilt.
Dessutom så gör min huvudvärk sig extra påmind i lite större folksamlingar, med det sorl som bildas när flera människor pratar samtidigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: