Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Influensa!

Kategori: Jobbet

Dagen på jobbet var kaotisk. Till att börja med så var det en aning segt att ta sig ur sängen eftersom jag jobbade natt igår, och min kropp därför inte alls ville gå upp kl: 05:45.
Väl på jobbet var jag personsökare/koordinator, och resultatet av dagens race blev 9 utskrivningar och 5 inskrivningar, så det var fullt upp så gott som hela tiden. Alla patienter som skrevs ut gick inte hem, några blev vi tungna att flytta till en annan avdelning pga att det kom en anstormning av patienter med verifierad influensa A, som vi var tvungna att bereda plats för. Jag kan säga så mycket som att det var oerhört skönt att gå hem idag, och extra skönt är det att vara ledig imorgon :) Att jag därefter ska jobba fem nätter i rad försöker jag att inte tänka så mycket på...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: