Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Jag överlevde!

Kategori: Det dagliga livet

Imorse begav jag mig till frisören. Nu när jag har klippt av mig mitt långa hår så ändrar jag frisyr mer eller mindre varje gång jag är där, till och med min frisör har lite roligt åt att jag inte kan klippa mig likadant två gånger...
Idag blev det en lite större förändring; kortare i bak och på sidorna, och längre och spretigare upptill.
Bild kommer inom kort, kanske imorgon...

  
080825: Nya frisyren.

Ikväll var det ju så dags att bege sig till Jönköping för att "springa" Blodomloppet.
Från vår arbetsplats var vi tio anmälda, och av dem har det varit endast fyra som inte varit skadad eller sjuk på något sätt, men alla skulle in i det längsta göra ett försök i alla fall.
Så idag började telefonerna gå varma, och den ena efter den andra hade bestämt sig för att hoppa av...
Till slut var vi sex tappar själar som packade in oss i bilarna och begav oss till Jönköping.
Vi var dock en aning oroliga, eftersom det strax innan vi åkte ösregnade här hemma. Det kändes ju inte precis som någon dröm att springa fem kilometer i ösregn...
När vi väl kom dit var himlen mörkgrå även där, och ganska snart började regnet falla. Det blev som tur var inte så farligt, och det var uppehåll hela tiden vi sprang. Hela banan var dock på asfalt, så förutom hälsenorna så hade jag även känningar av benhinnorna, men jag sprang en del och gick när jag fick mer ont, och det gick på det stora hela bra ändå.
Efter loppet fick vi en belöning i form av en picknickkorg med diverse smått och gott i. Vi var alla överens om att det smakade väldigt bra, efter loppet!
Dessutom vann jag fyra fina Lasse Åberg-glas :)

Vi var alla sex överens om att det hade varit en väldigt trevlig kväll, så vi har redan siktet inställt på Vårruset nästa år!


Laddade till tusen innan loppet...

Kommentarer

  • Jennie säger:

    vad kul att ni kom iväg ändå ni sex. Bra gjort. För min del vet jag inte om det blir något lopp imorgon. både jag och Johan har åkt på en dunderförkylning men jag börjar iaf bli mycket bättre. Får se om vi kommer iväg imorgon men jag tvivlar på att iaf johan kommer kunna springa. Man vill ju inte riskera något heller med en infektion i kroppen. 1 mil är ju trots allt ganska långt.

    2008-08-22 | 11:52:53
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Åh, typiskt! Nej, en mil känns ju lite väl långt att pressa sig när man inte är frisk... 5 km kan ju ändå gå an, men en mil blir för tufft!

    Tänk på att det blir ett nytt lopp nästa år!

    2008-08-22 | 19:49:22
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: