Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Italienska?

Kategori: Studier Vårdvetenskap

Läste för några år sedan en nybörjarkurs i italienska på Folkuniversitetet, och har sedan dess nästan varje termin sökt till fortsättningskursen, men det har alltid varit för få sökande, så det har inte blivit någonting. I våras sökte jag både fortsättningskursen och nybörjarkursen, eftersom jag känner att det nu har gått så lång tid sedan jag läste att jag har glömt mycket. Tyvärr var det då för få sökande till båda kurserna, så det blev ingenting av någon av dem.
Nu har jag gjort ytterligare ett nytt försök, och istället vänt mig till Medborgarskolan med ansökningen till höstens kurser. Jag hoppas att de har fler sökande än Folkuniversitetet, så att det äntligen kan bli italienskastudier till hösten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: