Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Blodomloppet...

Kategori: Träning

Nästa onsdag är det dags för Blodomloppet...
Det kommer nog att bli en sällsam historia för vår del; ingen verkar ha tränat speciellt mycket, först pga värmen och sedan pga regnet (det finns alltid något svepskäl...).
En tjej har diskbråck, en annan vurpade när hon åkte vattenskidor och är allmänt mörbultad, en har benhinneinflammation, jag har inflammation i mina hälsenor och ytterligare en har spenderat i princip hela sin semester med en brakförkylning...
Jaja, det får väl gå som det går; det kommer väl knappast någon och piskar oss för att vi är för slöa!

Annars känns det ganska bra med joggingen för tillfället; har lagt upp det lite annorlunda de senaste gångerna, mer intervallträning. Det har inneburit att jag har sprungit på samma tid, men har haft mindre ont i hälsenorna och därmed lunnat ta ut mig mer, tack vare att jag har kunnat öka tempot.
Dessutom så läste jag härom dagen att de som joggar löper hälften så stor risk som andra att dö i förtid, så det är väl bäst att fortsätta..;)

Tillägg 080818: Nu är det ytterliga en som har fått någon form av inflammation i hälen, och därför inte kan vara med...
Än så länge är det 4/10 som är helt utan skador eller andra krämpor... Bådar gott..;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: