Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Nya tag!

Kategori: Det dagliga livet

Veckan blev inte riktigt så duktig som jag hade planerat.
Till att börja med så blev det ingenting av vårstädningen av lägenheten; den ser likadan ut som i måndags..:(
Motionen har jag varit ganska duktig med, men jag har hoppat över några regniga och ruskiga dagar, när jag bara inte orkade bita ihop och tvinga mig ut.

Har ägnat veckan åt att börja läsa om Stieg Larssons Millennium-trilogi, och igår började jag på andra boken; Flickan som lekte med elden.
Kan bara återigen konstatera att detta är en serie väldigt bra böcker, som med all sannolikhet kommer att följa mig många år framöver!

Det vackra vårvädret är som bortsopat; när jag vaknade imorse yrde stora vita flingor runt i hela landskapet..:(
Mu ligger snön i ett i och för sig tunnt lager på marken, men det är illa nog, och tar bort varje illusion om vår. Dessutom så skiner solen bara med sin frånvaro, och vädret är gråmulet som sig bör..:(



Andreas är i Piteå hos sin moster, som har 40-årskalas ikväll.
Stort GRATTIS Margona; hoppas att ni får en underbart trevlig dag och kväll!!!



Själv ska jag inom en timme bege mig till jobbet, hoppas att det har lugnat ner sig något, så att det blir en behaglig kväll! Det har nu i några veckor varit väldigt mycket patienter på hela sjukhuset, och det innebär givetvis att alla avdelningar måste ta så många överbeläggningar de bara klarar av.
Nu ligger det ju i infektionsklinikens natur att vi inte kan ta så många överbeläggningar, eftersom de flesta patienterna har någon form av smittsam sjukdom. Detta är dock en stor del av problemet, och orsakar många sneda blickar från personalen på andra avdelningar, som inte tycker att vi tar "vår del".

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Det tar emot att bege sig ut när det regnar och ruskar. Vi får hoppas att dagens vårväder kan hålla i sig nu bara.
    Jobbigt att sjukhuset är överbelagt, måste vara stressigt.

    2008-04-13 | 18:45:30
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här: