Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Aprilskämt?!

Kategori: Sjukvård

Jag, som alltid tror på allt folk säger, klarade gårdagen utan att bli lurad (enbart tack vare att ingen försökte lura mig...), men en kollega blev utsatt för ett "skämt" som jag tyckte var minst sagt opassande.

Jag vill inte gå in på några detaljer här, men det var en patient som utsatte henne för "skämtet", som var av sexuell natur, och i princip gick ut på att hon skulle inspektera hans kön...

Var går gränsen för aprilskämt? Är det OK att patienter och sjukvårdpersonal skämtar med sexuella undertoner?
Jag tycker inte det, och min kollega tog väldigt illa vid sig, hon upplevde det som sexuella trakasserier, och jag förstår henne!
Vi ska inte behöva utstå vad som helst bara för att vi arbetar med människor!
Patienterna är i ett utsatt läge, men ibland är vi i personalen minst lika utsatta!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: