Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Migrän

Kategori: Sjukvård

Har haft väldiga problem med min migrän i sommar.
Jag är så känslig för väderleken; vid åskväder/mulet väder får jag genast migrän, och då förstår ni ju hur jag har det; det har ju inte varit annat än mulet i sommar!
Dessutom så har jag haft neurologiska bortfalloch förlamningar i samband med migrän tidigare (det var tack vare det jag sökte hjälp, och diagnosen ställdes), så det känns ju lite nervöst också; man längtar ju inte precis efter att bli förlamad...

Har försökt att jaga vårdcentralen ända sedan i juli, för att få prova förebyggande medicin, men det slutade efter mycket om och men med att de inte ville ta emot mig.
Detta pga att jag är utredd på Sahlgrenska, och de har sagt att jag ska följas upp på medicinmottagningen på KSS!

Så i fredags tog jag tjuren vid hornen och ringde till medicinmottagningen.
Hamnade hos en sköterska som lät mycket skeptisk, och först hänvisade mig till vårdcentralen!
Jag förklarade alla turer jag redan har tagit där; att de inte tar emot mig, och då gick hon motvilligt med på att vidarebefordra mitt ärende till en läkare.

Så idag ringde min strokeläkare, som utredde mig på KSS innan jag remitterades till Sahlgrenska, där diagnosen ställdes. Jag blev jätteglad att han ringde trots att migrän egentligen inte hör till hans område, bara för att han ville följa upp mig! Han är alltid så snäll och omtänksam!
Han skickade genast recept via e-recept, och det var inga problem alls!

Hoppas nu bara att medicinen hjälper, och att jag slipper ha riktigt så mycket huvudvärk!

http://liv.blogg.se/images/migran.jpg           http://liv.blogg.se/images/migran.jpg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: