Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Höst på min planet

Kategori: Det dagliga livet

Nu är hösten verkligen här på riktigt, och det känns som vinter i luften. Färgerna har ändrat sig, från de sprakande gula och röda färgerna till mer bruna nyanser. Många träd har nästan inga löv alls kvar.
Kort sagt så är vädret mer deprimerande än någonsin!

Då vill det till att ha kraften att sätta en guldkant på vardagen ändå. Mitt sätt är att ställa till med fest för alla kära vänner; imorgon är det dags, och det ska bli fantastiskt roligt! Jag har inte haft fest på en evighet, eftersom jag av någon konstig anledning jobbar nästan varje helg... 
Varje helg står jag dessutom där och tänker: "Hur gick det här till? Hur kommer det sig att jag jobbar den här helgen också???"  Eftersom vi lägger schemat själva så antar jag att det är jag själv som har gjort det, men jag kan aldrig minnas att jag har planerat så...

Andra saker som förgyller vardagen är att doftljusen brinner och Herr Winnerbäck ljuder ur högtalarna.
Annars ser jag fram emot resan till Köping om två veckor och klassfesten om en månad!

Våra katter tycker om att leka med spån, halm och hö som är till kaninerna, och i morse när jag kom ut i TV-rummet såg hela rummet ut som en kaninbur; katterna hade spritt ut halm och hö över hela rummet! Då var de inte så populära, kan jag säga...

Nej, nu städa lite till och sedan åka till jobbet.
Tack och hej!

"Persiennerna dras ner,
det mörknar och jag ber:
Låt mig bli din melankoliska vemodskavaljer.
En nattlig promenad
i en höstmörk stad;
jag kan inte önska mig nåt mer."

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hejsan Maritha.
    Bara fröken här som vill tacka för att du varit en sån trogen läsare.
    Ha de nu jättebra och ta hand om dig.
    Stor kram från mig

    2007-10-14 | 22:18:56
  • Maritha säger:

    Roligt att höra av dig Fröken! Tråkigt att du ska lämna bloggvärlden, men hoppas att få höra av dig ibland ändå!

    2007-10-15 | 15:51:31
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: