Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tjejsnack v. 46

Kategori: Tidsfördriv

Sömn
  • Sover du bra på nätterna, eller vad gör du om du inte kan somna/sova?
    För det mesta anser jag mig sova bra. Vaknar dock ett antal gånger varje natt, men vem sover oavbrutet hela natten? Om jag inte kan sova ligger jag och läser en stund, och sedan ligger jag och försöker att sova; på så sätt får man ju i alla fall flera timmar av vila, och det är ju bättre än inget i alla fall...
  • Hur många timmar sover du per natt, vardag/helg?
    Allt mellan 4-12 timmar.
    Ca 4 timmar blir det oftast när jag jobbar kväll och dagen efter. Kommer hem närmare 23:00, och ska sedan gå upp kl: 05:30...
    Man kan ju inte gå direkt och lägga sig och somna när man kommer hem, måste alltid varva ner lite först.
    Är jag ledig, och har ett sömnunderskott så kan jag utan problem sova 10-12 timmar på en natt; det är härligt :)
  • När går du upp respektive och går och lägger dig vardag/helg?
    Ska jag jobba på morgonen så går jag upp mellan =5:30-=6:00, beroende på om jag ska duscha på morgonen eller inte. Är jag ledig går jag upp mellan 09:00 och 10:00.
    Ska jag upp på morgonen och jobba försöker jag att gå och lägga mig vid 23:00-23:30, annars är jag ofta uppe till 01:00.
  • Snarkar du, talar i sömnen eller kanske t.o.m går i sömnen?
    Ingetdera längre, men när jag var i de nedre tonåren så pratade jag ibland i sömnen.
  • Sover du ensam i sängen, om inte med vem/vilka?
    Med Andreas, Maja och Teal'c...


    image108

Kommentarer


Kommentera inlägget här: