Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Världens längsta lista

Kategori: Tidsfördriv

Hittade världens förmodlingen längsta lista hos Michelle, och den verkade rolig, så jag snodde den glatt:)

Vilken svordom använder du mest?
Svär faktiskt inte så mycket, eftersom jag tycker att det låter fruktansvärt fult, men när jag har druckit alkohol kan ett och annat "fan" slippa ut från min mun...
Det händer även när jag blir riktigt rosenrasande, och inte kan hitta något annat ord så bättre beskriver hur jag känner mig, då kan det till och med få sällskap av "helvete"...

Äger du en iPod?
Nix, jag skaffade en telefon med stort minne och MP3-spelare istället :)
Sedan har jag som back-up en yttepytteliten MP3-spelare som jag fick av mamma och pappa julen-05.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Om jag måste duscha på morgonen 05:30, om jag har duschat kvällen innan 05:45. Sedan snoozar jag, och går upp en kvart senare:)

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Varför skulle man göra det? Då fryser man ju!

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Oftast är det jag som är fotograf, men ibland får jag ryck då jag känner mig som en linslus (oftast när jag druckit ett glas vin eller två...).

Vilken var den senaste filmen du såg?
Kan faktiskt inte minnas vilken som var den senaste filmen (ni vet ju att mitt minne är bra, men kort...). Nästa film kommer i alla fall att bli Pirates of The Caribbean 3, och därefter Spiderman 3.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Säkert en skiva eller en film:)

Har någon någonsin kallat dig lat?
Hmm... Nej, inte vad jag kan komma på.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, bara rogivande te någon gång, men det räknas väl knappast spm medicin?

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Har bara CD-spelare i bilen, och där är det Lars Winnerbäck för tillfället. Har inte kommit ihåg att ta med några andra skivor ut.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?

Dricker inte mjölk.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Hmmm... vi utbyter ju ganska många förtroenden på det speciella jobb jag för tillfället har, så det är säkert ett och annat som kvalar in under den kategorin...

När var senast någon stötte på dig?
Taxichauffören när jag åkte till Jennie och Johan förra fredagen. 

Vad åt du till middag?

Pasta med räk- och laxsås. Jag bröt tillfälligt min diet eftersom vi var hos svärmor, kände att jag inte ville hiva upp en påse dietpulver hos henne...

Använder du huvtröjor?
Faktiskt inte så ofta numera... Varför inte? Det är ju ett utmärkt mysigt plagg!

Kan du vissla?
Nej, inte speciellt bra i alla fall. Om jag koncentrerar mig så kan jag få ut ett litet sjud en kort stund, men helt utan ton eller melodi. Kan inte heller busvissla.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?

Nej, det anordans ju inte speciellt många demonstrationer här. Om jag ska demonstrera så ska det vara för något jag tror på, något som är viktigt för mig. Tycker tex att första majdemonstartionerna är mycket underliga; vad demonsterar de emot? Jag säger som min kloka mor: "Vad har de demonstrerat emot när de har haft makten? Sin egen politik eller?"

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Eftersom jag väldigt lätt blir åksjuk så kan jag tyvärr inte åka så mycket attraktioner, men jag gillar berg- och dalbanan, och virvelvinden så länge jag klarar den.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Nej, det tror jag faktiskt inte, jag tror att de flesta tycker ganska bra om mig :) Om jag sedan skulle ha tandcrème runt munnen en morgon eller så, så hoppas och tror jag att de skulle säga till mig direkt, och inte prata om det bakom ryggen på mig.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
0500-

Tittade du på tecknat när du var liten?
Gör inte alla barn det?

Är du blyg inför det motsatta könet?
Faktiskt inte. Är mer blyg inför andra tjejer, eftersom jag vet att vi kan vara så bitchiga mot varandra. Får dessutom lätt mindervärdeskomplex när jag träffar tjejer jag inte känner, som ser sådär piffiga och moderna ut..:(

Vilken film kan du alla replikerna till?
Vem kan alla repliker till en film utantill?!

Äger du några band T-shirts?
Bara Metallica tror jag, det var de som gällde när man var i den åldern att man köpte bandtröjor... Jo, förresten så minns jag nu att jag köpte några med New Kids on The Block också, men de har nog hamnat till Myrorna..:)

När flög du senast?
Förra sommaren från Sicilien. Vill flyga i år också, men det blir nog inget med det; ska ju jobba extra för bemanningsföretag hela semestern för att räta upp vår ekonomi efter min sjukskrivning..:(

Läser du för skojs skull?
Så fort jag har tillfälle! Har alltid, sedan jag lärde mig att läsa när jag var fem år, plöjt mig igenom varje bok som har kommit i min närhet.

Pratar du några andra språk?
Engelska. Franska har jag ju läst, och förstår väl hyfsat fortfarande, men det är värre att uttrycka sig. Italienska har jag ju läst grundkursen, och kan klara mig hyfsat när jag är i italien på det, blandat med engelska (som de dock inte förstår speciellt bra...). Tyväär så har det ännu inte blivit någon fortsättningskurs i italienska, det är alltid för få deltagare:(

Har du gråtit offentligt?
Det skulle jag aldrig göra! Skäms fortfarande över att jag en gång grät inne hos chefen... Hatar att gråta inför andra, och biter ihop tills jag är ensam. Har lärt mig att gråta inför Andreas, men han är den ende!

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär, men jag vill ha en laptop!

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Ser ingen mening med att önska saker och ting; bättre att ta saken i egna händer och planera! Smider ständigt små planer.

Försöker du alltid lära dig nya saker?

Varje dag! Jag ser varje ny situation som ett tillfälle att lära mig något nytt! Det blir en stimulans i vardagen.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Jag vill tatuera Da Vincis vitruvianske man, men vet inte riktigt vart han skulle passa... Tips mottages tacksamt!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Det är ju alltid trevligt om han gör det, men det är ingenting jag förväntar mig och tycker att han ska göra.

Kan du kasta macka?

Nix, jag fattar helt enkelt inte hur man gör. Jag tycker att jag gör precis som andra, men min sten bara sjunker!

Har du någonsin varit på Jamaica?

Nej, men det vore säkert trevligt...

Vad har du med dig in på bion?

Dricka och popcorn eller godis.

Har du någonson dejtat någon av en annan ras?
En annan ras?! Menar ni hundar eller katter eller?
Allvarligt talat så fattar jag nog vad de menar, men eftersom jag ser alla människor som människor, och inte svarta, vita, gula eller rosa så vägrar jag att svara på frågan!

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Vad är det för fråga?! Om jag gillar killen så spelar väl tatueringar ingen roll?! Jag personligen tycker ju att det är ganska sexigt med tatueringar, men även om jag inte gjorde det så skulle det väl inte hindra mig från att dejta en kille jag gillar?!

Gillar du att flyga flygplan?

Eftersom jag inte har flygcertifikat så har jag aldrigt flugit något plan, och kan inte svara på frågan. 
Att åka med är ju kul när man är på väg till sitt resmål, och har hela semestern framför sig. Hem däremot kan jag inte komma fort nog, då vill jag bara vara hemma genast!

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Han måste ha samma udda humor som jag och vara trygg i sig själv.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Hur kan man vara attraherad av någon oattraktiv?! Den jag är attraherad av är naturligtvis attraktiv, om än bara i mina ögon!

När sov du senast på golvet?
Har jag någonsin sovit på golvet? Tror inte det...

Vilken är din favoritdrink?
Dricker inte drinkar så ofta, så jag vet inte vad de heter, men inte Mojito som Henrik alltid försöker lura i en! Jag gillar söta drinkar; det är väl lite av idén? Vill jag ha surt så ta jag vin och vill jag ha... öligt så tar jag öl!

Gillar du din boendesituation?
Jag gillar vår lägenhet, men längtar enormt mycket efter att vi ska ha råd att köpa hus! Det kommer väl att ta ett antal år, så tills dess är det bara att gilla läget.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Helst 9-10. Har ju som ni vet enormt svårt att gå och lägga mig på kvällen, eftersom det är då jag vaknar till på rikigt, så när jag ska jobba på morgonen blir det oftast bara ca fem timmar, och då fattar ni ju hur pigg jag är...

Äter du frukost dagligen?
Tyvärr inte, det är ett av målen med min pulverdiet; att få regelbundna mattider igen.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Försöker att ha så lite som möjligt inbokat. Vet att jag inte mår bra av att ha mer än en sak på schemat per dag. Måste ha tid varje dag att bara gå runt och fundera, läsa och se på film.

Vilken är din favoritfrukt?
Bigarråer, clementiner, kärnfria gröna vindruvor och vattenmelon. Ett och annat Granny Smith- äpple slinker också ner (de knallgröna).

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Det avgör vad jag köper!

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
29 nästa februari. 30 närmar sig med stormsteg...
"Är det jobbigt att tiden går och man blir äldre, eller är det kul att vara med?"

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Japp, det ska vara korrekt! Hatar särskrivning, och när folk skriver talspråk!

Tror du på liv på andra planeter?

Självklart; inte kan vi vara ensamma!

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Andreas..;)

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Tror inte att det finns någon gud.

Vad var det sista du åt?
Dietpulver.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Oftast det motsatta. Många tjejer är så ytliga och tramsiga!

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Vet inte, pappa ville att jag skulle heta Marita och så blev det. Mamma hade föredragit Marika, men tyckte att Marita var OK. När jag blev lite äldre lade jag till ett "h", och det finns där fortfarande, som Ni ser.

Gillar du senap?
Det är ingen favorit, förutom i mammas senapssås; där är det gudomligt!

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Allt kommer att gå åt helvete! Är inte så positiv i de lägena... Då hjälper det bara med en kram!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Det vore jättespännande, men jag vet inte om jag skulle våga... Fast jag vågade ju hoppa bungy jump!

Sover du på sida, mage eller rygg?
Helst på mage, men jag får ont i ryggen om jag ligger på mage eller rygg för länge, så nu för tiden måste jag sova på sidan.

Har du någonsin köpt något från eBay?

Nope.

Tycker du om att krama folk?
Jag är egentligen inte någon kramare, men har lärt mig att gilla att krama mina vänner. Andreas tycker jag så klart om att krama!

Skulle du säga att du är trendig?
Hehe, ser det ut så?

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
Om jag var singel så vete katten... Även om jag inte är intresserad av honom på det sättet så kan jag väl ge honom en chans, och lära känna honom lite bättre? Han kanske är en riktig pärla?!

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Liv Ullman "när hon var ung och snygg" och prinsessan Leia. Vet inte hur väl det stämmer, men jag tar det som komplimanger. :)

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Har inga favoriter där. Jag har bara sett de nya filmerna, och det är inte mina favoritfilmer precis...

Gör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Så får man väl inte göra?!

Vilka böcker har fått dig att gråta?

Jag har såvitt jag minns inte gråtit till några böcker, men de kan ju beröra mer eller mindre. Verklighetsbaserade böcker om barn som far illa är alltid värst. Många säger att de inte läser sådana böcker av den anledningen, men jag anser att man måste läsa sådana böcker! Vi som har det bra kan inte bara sticka huvudet i sanden och blunda för alla som far illa och har det svårt i världen!

Tycker du att du är attraktiv?
Ibland...

Vad är du allergisk mot?
Inget, men doktorn säger att jag har "överkänsliga slemhinnor", därav mer ellr mindre ständig nästäppa och ibland astmaliknande symtom samt kli i ögonen när jag utsätts för cigarettrök.

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förplikterser?
Det är väl upp till var och en vad man vill lägga i sina relationer?

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Nej.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Mamma och pappa har sagt det, men jag minns inte. Kommer ihåg att det var ett fint namn i alla fall.

Kommentarer

  • Mickan säger:

    Absolut=) vi "korta" borde stötta varandra=) Och jag kan faktiskt alla repliker i några filmer...... Okej kanske inte riktigt ALLA men i stort sett.. =) Ha det gott

    2007-05-29 | 20:47:50
    Bloggadress: http://miickan.blogg.se

Kommentera inlägget här: