Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Nya lägstanivåer!

Kategori: Debatt

Nu ska tre svårt njursjuka tjejer i Holland tävla i en dokusåpa om vem som får en ny njure. Förresten- donatorn är svårt sjuk av en hjärntumör!

Sjukt? Jag trodde att man hade närmat sig gränsen för vad som kunde få förekomma i en dokusåpa när jag i förra veckan läste om tjejen i Australiensiska Big Brother, som inte får veta att hennes pappa dött förrän hon kommer ut ur huset! Jag skulle bli rosenrasande!
Jag skulle å andra sidan aldrig gå in i Big Brother-huset, och framför allt inte om min pappa var svårt sjuk i cancer, men det är en annan fråga...

Nu har man hur som helst nått en helt ny lägstanivå, i och med att man börjar låta dödssjuka personer tävla om vem som ska få ett nytt organ. Ögonen öppnas för en helt ny era på dokusåpafronten; Vad sägs om dödsdömda som får tävla om benådning? Eller vilket barnlöst par som får fertilitetshjälp? Här finns en helt outforskad marknad av programidéer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: