Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Jobb och bra musik

Kategori: Det dagliga livet

Idag har jag varit på infektionsmottagningen och jobbat för första gången. Kul, men man känner sig ju en aning tafatt när man inte riktigt vet vad som ska göras eller hur det ska göras, och inte ens vet var grejorna man behöver finns! Hur som helst så tror jag att det är bra att vi från avdelningen kommer ut till mottagningen då och då, för att bredda sina kunskaper och få mer förståelse för varandras jobb. Tilläggas skall att personalen från mottagningen också kommer in till oss några gånger om året.

Känns att det är på tiden att jag är helledig imorgon, känner mig helt utmattad!

I min MP3-spelare just nu: 

* Release me- Laura Sweden
En underbar låt, sjungen av en sångerska med en underbar röst, som griper tag långt in i hjärterötterna. Så vackert att man ryser!
*Whiskey in the jar- Metallica Kan fortfarande inte sluta lyssna på denna sköna låt!
* Dunka mig gul och blå- Frida OK, inte speciellt "korrekt", men jag tycker att man blir på gott humör av den. Skönt sound, och dessutom så gillar jag skånska (Japp, det är sant!). Gillar dessutom att den är avsedd att vara en aning provocerande ;)
* The bluest eyes in Texas- A Camp Också en otroligt vacker låt!
* L'amour à la francaise- Les Fatals Picards- En riktigt glad låt, med ett gäng sköna snubbar!
* I'll kill her- Soko Ytterligare en tjej med härlig röst, och en jättebra låt!
* Candyman- Christina Aguilera En cool tjej gör en glad låt med swingkänsla!
* Maneater- Nelly Furtado  Skönt sound, helt enkelt! Det här kan man dansa hela natten till.
*The botten is nådd- Timbuktu Vem har inte känt så här en söndagsförmiddag?! Se för övrigt under Fridas motivering..;)

Ja, det var väl ett urval av de bästa låtarna jag lyssnar på just nu. Är det någon av dem Du inte har hört så har Du missat något riktigt bra- Skynda Dig att skaffa den på ett eller annat sätt!

Kommentarer

  • Candy säger:

    Oj, vad jag dansat till Maneater i höstas! Bluest eyes in texas är en helt underbar låt. :) Jag tror att det var jag som postade den på bloggen för ett tag sen & du blev sugen på att lyssna på den igen, right? :P

    2007-06-13 | 19:49:42
    Bloggadress: http://onlythefakessurvive.blogg.se
  • Maritha säger:

    Det stämmer; bra musiksmak har du!

    2007-06-14 | 05:03:49
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: