Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Hårförnyelse?!

Kategori: Det dagliga livet

Går här och grunnar på att klippa mig och färga håret...
Andreas har önskemål om att jag ska färga det rött/svart igen, och ju mer jag funderar på det desto mer sugen blir jag på att göra det. Det jag grunnar över är om jag ska göra som sist, att överhåret är rött och underhåret är svart eller, som jag just nu är mest inne på, att överhåret är svart med några breda röda slingor och rött underhår. Den röda förgen ska då vara RÖD.
Hmm... detta tål att tänkas på; jag har i vilket fall som helst antagligen inte råd att göra det förrän nästa månad, så jag har ju tid på mig...

Hade i och för sig varit roligt att se hur långt håret kan bli, men det verkar ju kunna bli hur långt som helst; det bara växer och växer, så det känns lite tråkigt för tillfället...
Roligare att klippa av 2-3 decimeter och klippa upp det ordentligt, så att det bli mer av en frisyr. Snyggt ihop med färgningen ovan!

  Något sådant här, kanske?

Sedan är ju jag förtjust i när håret når ungefär till axellängd, och topparna ställs utåt, men det undrar jag om jag skulle passa i, och jag skulle nog ångra mig om jag klippte mig  så  kort!

  Nice!

Kommentarer

  • Candy säger:

    Jag tror att du skulle passa bäst i frisyren där högst upp. Men det är få unga tjejer som har kort hår, tycker jag, så det vore coolt om du testade det! ^^

    2007-05-25 | 22:08:02
    Bloggadress: http://onlythefakessurvive.blogg.se
  • Candy säger:

    Ah, och just det: färga svart överst & rött underst, med röda slingor, och ta knallrött! Själv skall jag färga mitt hår i kväll. Är ju feg och vill ha ett par dagar på mig att färga över ifall det blir katastrof; jag har ingen lust att se ut som en brandsiren på Ica!

    2007-05-25 | 22:09:19
    Bloggadress: http://onlythefakessurvive.blogg.se
  • Maritha säger:

    Det är så det lutar åt att det blir; frisyren överst o den färgningen. Knallrött ska det vara:-). Tar man rött över så får det ju bli en lite diskretare färg, och jag vill inte vara diskret!

    2007-05-25 | 23:02:25
    Bloggadress: http://Maritha.blogg.se
  • Jennie säger:

    Oj, ja där sa du något. Jag borde gå och klippa mig, är extremt dålig på det, har inte varit hos frissan sedan i september förra året oops.
    det blir säkert jättefint med rött och svart =)

    2007-05-26 | 00:32:34
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Madde säger:

    Något a´la frisyr nummer 2 ska jag klippa på måndag. Liiite längre kanske. Har haft grymt långt hår i något år nu, det är nästan ner mot svanken... men nu ska det bort! Man måste ju våga ibland:)

    2007-05-26 | 23:29:58
    Bloggadress: http://mintto.blogg.se
  • Maritha säger:

    Jag har också den längden, och det känns så tråkigt; det är ju inte så mycket till frisyr, precis... Eftersom jag tidigare har haft den första frisyren så känns det egentligen mer lockande med den andra, men jag är rädd att jag inte skulle passa i den :( Fast om man tar en aning längre så kan man ju styla lite som man vill..:) Har insett att håret växer ut grymt snabbt igen, så egentligen skulle man ju inte oroa sig!

    2007-05-27 | 01:15:20
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: