Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Fler gravida och klipptid

Kategori: Det dagliga livet

Idag har jag fått veta att Johanna, en av mina käraste vänner, är gravid och ska ha barn i november! Jag är så glad för hennes skull; för några år sedan blev hon äntligen tillsammans med sin drömprins (en jättebra kille), och nu ska de alltså bli föräldrar! Det känns som om alla i min närhet har barn eller är gravida nu, det är snart bara vi kvar...

Efter jobbet tog jag tag i saken och ringde och bokade tid för klippning och färgning av mitt hår, och dra på trissor; de hade tid redan på fredag! Jag som var orolig att inte hinna få tid innan svärmors bröllop på midsommarafton, eftersom det i vanliga fall brukar det vara väntetid på en månad eller så, men nu hade jag tur! Nu återstår bara att bestämma hur jag ska klippa mig; är jag modig eller inte..? Just nu lutar det dock mest åt den kortare frisyren, eftersom jag har haft den andra frisyren många gånger förut; ska man förnya sig så får man ta allt på en gång eller inget!
"Ibland måste man göra saker som man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort", som Jonathan sade... Dessutom så växer ju håret snabbt ut igen, om jag skulle tycka att det blir för kort.

Kommentarer

  • Madde säger:

    Jag röstar på den korta versionen! Roligt att göra om sig helt ibland ju:) Jag hoppas att bli vän med min lya look i morgon efter egenföning!

    2007-05-28 | 19:13:13
    Bloggadress: http://mintto.blogg.se

Kommentera inlägget här: