Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Eurovision...

Kategori: Det dagliga livet

Jaha, det gick ju inget vidare... Tycker dock att The Ark gjorde ett jättebra jobb!

Mina favoriter var Slovenien - en otroligt vacker tjej, med en fin klänning dessutom (låten var också bra!), Finland och Ungern- en underbar röst och intensitet. Var det inte hon som bara var 21 år, och hade skrivit låten själv dessutom?.

Att det gick så bra för Ukraina är någonting som jag absolut inte kan förstå; vad är det för fel på folk?!
Ett annat bidrag som jag bara stod och gapade när jag såg var Frankrike; vad var det för någonting?! När jag sedan lyssnade på låten utan att se killen med DAMP som "dansade" så var den ju riktigt bra! Där ser man vad framträdandet gör för en låt...

Serbiens bidrag var väl helt OK, kul att en påklädd tjej som såg halvtråkig ut vann; nakenhet lönar sig inte längre!

Vill också lyfta fram pausnumret (det innan röstningen började); det var skitbra! Allra bäst var de headbangande killarna som spelade cello! Lyckas tyvärr inte hitta någon bild på dem än..:(

Kommentarer

  • Tommy säger:

    Apocalyptica, tror jag de heter. Kanonbra! Håller med dig om vinnarlåten. Musik-kvaliteten fick vinna i år...

    2007-05-13 | 00:55:51
    Bloggadress: http://watchkeeper.blogg.se
  • Jennie säger:

    Och jag som missade pausen p.ga. allt bloggande, ja så kan det gå =). Får la kolla in någon repris om jag kan.

    2007-05-13 | 10:19:09
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här: