Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Dygnsrytm...

Kategori: Det dagliga livet

Har ju inte bloggat på några dagar; det beror helt enkelt på att jag inte har haft någonting att blogga om. Jobbar väldigt mycket just nu, och det är först nu som jag äntligen har lyckats lägga mig i hyfsad tid; man blir lite trött i längden om man lägger sig vid 01-02 när man ska upp 06... Nu är det i alla fall andra bullar som gäller, nu ska jag fortsätta att vara duktig, och lägga mig i tid. Ska bli skönt i sommar när jag ska jobba mycket natt, då behöver jag inte tänka på det :)

En trevlig sak är att jag får (MÅSTE) börja en timme senare imorgon, pga att jag jobbade över för länge idag. Arbetstidslagen är trevlig ibland :) Mina arbetsuppgifter imorgon blir spännande; det är så att vår avdelning har köpt in egna specialsängar, och nu har tre av dem kommit på villovägar (=andra avdelningar har snott dem). Därför ska jag imorgon agera spion, och smyga runt på alla avdelningar på sjukhuset för att se om jag kan hitta dem... Får se hur det går, det känns som att det kommer att bli en ganska lugn dag, men man vet ju aldrig; de kanske vägrar att lämna tillbaks sängarna, och slår mig?

Efter jobbet idag fick jag äntligen träna afrikansk dans igen; det har ju varit inställt så mycket pga handbollen, men nu är handbollssäsongen över, så nu får vi träna ifred! Det känns en aning ovant som den stela och inbundna svenska jag är att jobba så mycket med tits&ass bara, men det är ju alltid trevligt ;)
Vi kom fram till att vi ska bilda en sekt, som står och gör vissa av rörelserna från dansen under mötena; det är extremt hypnotiskt, och man släpper verkligen allt runt omkring sig. En tjej höll på att börja gråta, och det är tydligen inte ovanligt att folk gör det, pga att det frigör så mycket känslor... Jag har i alla fall klarat mig hittills.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    hehe, jag kan nästan se det framför mig hur du smyger runt hörnen i korridorerna letandes efter sängar :-p. Japp måste vara skönt med den lagen ibland i alla fall om den gör att man får sovmorgon =).

    2007-05-10 | 21:57:37
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Får se hur det går... Återkommer med rapport imorgon. :)

    2007-05-10 | 22:52:14
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: