Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Blogg och afrikansk dans

Kategori: Det dagliga livet

Jaha, så ska jag ge mig på att blogga då... Har ju inte alls fattat det där med koderna för programmering osv än, så jag får köra med standardinställningar.

Idag har jag testat att dansa afrikansk dans för första gången. Ett intensivpass på 90 minuter, som i praktiken blev närmare 100 min. Det var jättekul, om än lite annorlunda. I och med att passet var så långt så fick vi en extra noggrann genomgång av alla steg osv, så det kändes jättebra att börja med ett sådant pass! Känner dock att jag kommer att ha en fruktansvärd träningsvärk i benen imorgon, man är ju inte precis van vid de rörelserna... Men det är skönt, då känner man att man har gjort något..:)

Igår hade vi besök av en fd arbetskamrat och hennes man och son. Jättekul att ses igen, det var alldeles för länge se'n nu. Tyvärr har det en tendens att bli så nuförtiden, när alla jobbar och har fullt upp. Sonen var världens busigaste kille, satt inte still två sekunder i taget, förutom när han lekte med mitt hår, som han blev fashinerad av...

Annars har våren kommit på riktigt nu, känns det som; strålande solsken och varmt och skönt har det varit idag. Det känns som om det behövs, man blir genast lite piggare när solen tittar fram.

Ikväll dricker jag te ur min fina mugg, som jag fick av Andreas' syster i födelsedagspresent, man blir glad bara man ser den, kolla bara:

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Vad roligt att du också har börjat blogga =). Tycker det är så kul att läsa om andras liv, och vilken gullig mugg =)!

    2007-03-26 | 00:14:18
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här: