Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Regnmoln

Kategori: Det dagliga livet

Jobbade igår kväll, och började imorse kl: 07:00, så jag sov över här i Lidköping.
Jag skulle sova i vilrummet, men det var en gäst som var dålig, så hennes anhöriga blev lovade att sova där vid behov. Detta orsakade ett runtringande, innan vi fick veta att det fanns ett rum som står tomt på demensboendet precis bredvid korttidsboendet (Jag är ansvarig för båda boendena när jag jobbar kväll).
Alltså fick jag spendera natten på demensboendet, det kanske var passande, eller..?
Hur som helst, jag sov väl i några timmar, men det blir ju inte precis som hemma. Sängen och ljuden är annorlunda, och jag har varken Andreas eller Maja hos mig...

Regnmoln

Så här ser det ut i Lidköping idag, inte konstigt om humöret inte alltid är på topp...
(Bild från Lidkoping.nu)
Hoppas att vädret är bättre i Skövde, eftersom vi ska till Henrik och grilla ikväll!

Min kollega idag sade i alla fall till mig att personalen ute på demensboendet hade sagt till henne att de tycker att jag är så bra, och att de känner sig trygga när jag jobbar. Det är alltid kul med beröm..:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: