Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Misslyckad minigolf och jobb

Kategori: Det dagliga livet

Igår skulle jag och Andreas bege oss till Simsjön för att spela årets premiärspel av minigolf.
Det började ganska bra för min del, men gick sedan sämre och sämre.
Enligt Andreas så var det väldigt mycket knott, han koncentrerade sig mest på att hoppa, svära och klia sig.
Jag märkte inte så mycket av dem, men märkte att några andra killar några banor bort betedde sig ungefär som Andreas, så det var väl knott som föredrog killar..;)
Hur som helst, efter bara någon bana så började det duggregna lite smått, och vi hann inte mer än till bana sju eller åtta innan det började regna riktigt ordentligt, så vi kände oss mer eller mindre tvugna att ge upp för den gången :(
Sparsam som jag är så tyckte jag att vi skulle försöka få pengarna tillbaks, men Andreas tyckte att det vore höjden av snålhet, så det blev ingenting med det.

Jag jobbade inatt, och nu har jag bara två nätter kvar innan jag har semester.
Delar av min semester ska jag ju tillbringa med att jobba extra för ett bemanningsföretag, så det blir inga resor i år. Dock har det den positiva följden att vår ekonomi kommer att komma i en bättre balans, den har inte precis varit på topp efter att jag var 50% sjukskriven och Andreas var på Seychellerna...

Idag flyttades "vår" patient till en annan avdelning, och jag hoppas att det kommer att bli bra för honom, även om de första intrycken tyvärr inte var så bra...
Det kommer att bli jättetomt på avdelningen utan honom!
Jag får nog gå och hälsa på honom någon gång, och se hur det går för honom!

Noterar för övrigt att jag slår nya besöksrekord varje dag nu, både gällande antal unika besökare och antal besök; jättekul! Skriv gärna en kommentar också...

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Hehe, jag slår ständigt nya bottenrekord på min blogg =). Nu har jag bara dig och Madde kvar som trogna läsare men det är sjuttsingen inte fy skam det heller ;)

    2007-06-15 | 19:57:22
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Få, men trogna!

    2007-06-16 | 07:42:24
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • SKiNHEaD BArBiEdOLL säger:

    Antingen var knotten hetrobrudar eller så var dom homosexuella karlknott som var sugna på pojkar :)

    2007-06-16 | 11:11:10
    Bloggadress: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
  • Maritha säger:

    Hehe, ja, jag lyckades inte lista ut vilket av det..;)

    2007-06-16 | 15:38:36
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: