Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Läkarbesök

Kategori: Det dagliga livet

Idag (eller egentligen igår, om man ska vara petig) tillbringade jag dagen i Göteborg.
Jag hade ju återbesök hos överläkaren på Neurologen, och var ganska nervös över varför han hade kallat mig;
om det var för att de hade upptäckt någonting när de undersökte min arma hjärna med magnetkameran.
Det hade de inte.
För att citera läkaren: "Du är en av de få personer som har papper på att din hjärna är helt frisk och normal :)"
Nu ska jag bara vänta tills jag på posten får ett skriftligt intyg på det också, så att jag kan lämna blod igen!

Läkaren tolkar mina symtom som migrän med neurologiska bortfallssymtom i kombination med annan svår huvudvärk (dock utan farlig orsak) med inslag av stress. Han skrev ut Imigrane (migränmedicin) som jag ska prova när jag får mina attacker med riktigt svår huvudvärk. Hoppas att det hjälper!

Det känns skönt! Nu kan jag äntligen dra ett streck över detta, och fortsätta mitt liv!

Efter läkarbesöket gick jag och hälsade på min kompis Maria på hennes jobb, på Jubileumskliniken.
Därefter gick vi ut på sta'n och fikade, pratade och promenerade. Trevligt!
Glöm inte att komma till Skövde så snart du är ledig, Maria!

Kommentarer

  • Candy säger:

    Vad skönt att du fått det bekräftat att det inte är nåt farligt, & att du vet vad det beror på nu! Hoppas tabletterna hjälper. Det bör de ju rimligtvis göra om du bara tar dem i rättan tid. :)

    2007-06-13 | 19:31:44
    Bloggadress: http://onlythefakessurvive.blogg.se
  • Maritha säger:

    Jag håller tummarna!
    Enda tråkigheten är att det är riktigt dyra tabletter, men det kan det vara värt om det hjälper!

    2007-06-14 | 05:05:26
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: