Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Uppdaterad to do-list

Kategori: Det dagliga livet

Har kommit på några fler viktiga saker att lägga till på min to do-list:

Att göra:

* Lämna in intyget från neurologen till blodcentralen, och hoppas att jag får börja ge blod igen.
- Intyget lämnat 070723; nu är det bara att vänta...
- Har fortfarande inte hört något, väntar vidare...
* Fixa ett nytt behörighetskort på jobbet, så att jag helt handikappad slipper be artbetskamraterna om hjälp så fort
   jag ska gå in genom en dörr (inte riktigt, men nästan...).
- Även detta är fixat 070723.
* Boka tid för färgning och klippning.
- Nu börjar utväxten och frisyren att se alldeles för skabbig ut!
- Ska till Tingeling 31/7.
- Längtar!
* Boka tid på MVC för preventivmedelsrådgivning.
- Har läst att man inte ska äta Desolett om man har migrän med bortfallssymtom.
- Har fått tid 070813.
* Boka tid på VC för att få prova förebyggande medicin mot migrän.
- Försökte ringa igår, men fick svaret att sommartid tar de bara akuta saker, jag ska återkomma i slutet av augusti, för att ev. få en tid i slutet av september!
- Försökte istället att ringa till företagsläkaren, men han har semester till 070813. Får prova då istället; hos honom borde man få en tid ganska snabbt i alla fall.
* Boka tid för massage.
- Har börjat få mer problem med ryggen igen, och dessutom så kanske det kan lindra min huvudvärk lite grand.
- Har fått tid 070817.
(* Börja träna igen!)
(* Ta tag i matvanorna och gå ner i vikt!)

Angående kosten så verkar det finnas två olika läger:
* Nr 1 säger att man ska äta regelbundet var tredje timme, för att undvika blodsockerfall och sötsug.
- Detta har jag provat förut, och tror egentligen att det är ganska bra. Det är ju även bra för min stackars ömtåliga mage att äta regelbundet.
* Nr 2 säger att man bara ska äta när man är hungrig.
- Har trots allt bestämt mig för att testa detta; det borde funka ganska bra; med tanke på att mina hungers- och mättnadskänslor inte är som de ska så kommer detta att innebära att jag bara äter en eller max två ggr/dag. Förhoppningsvis så äter jag inte dubbelt så mycket när jag väl äter... Får se vad min mage säger om detta.

Imorgon kommer lönen, och vi får en ovanligt stor sådan, dels med tanke på att jag jobbat extra, men även den vanliga lönen var större än vanligt :D

http://monkeytoys.com/evasfotodagbok/arkiv/pengar.jpg

Kommentarer

  • Lotta säger:

    hejhej, trillade över det här inlägget för att det handlade om desolett... är det så att du har migrän med neurologiska symptom är det bara att stryka desolett direkt. Skulle nog inte ta något östrogen överhuvudtaget. Drabbades själv av stroke förra året pga kombinationen desolett-migrän och hade då ätit det i sju år. Konstigt att migränfaktorn aldrig varit med på checklistan när man får det utskrivet, inte när jag varit iväg i alla fall.
    Så vet du det!
    Ha det bra! =)

    2007-07-30 | 20:37:00
  • Maritha säger:

    Jag tänkte nästan det, har ju inte ätit dem på 1,5 år nu, under tiden som man har utrett vad mina förlamningar berodde på. Man trodde i början att det var TIA-attacker, sedan att det var vaskulit, men till slut kom man fram till att det var migrän. Nej, jag kan inte heller minnas att jag har fått frågan om migrän när de har skrivit ut det; nu har jag ju själv påpekat att jag inte kan/bör ta Desolett, så jag får väl se vad de rekommenderar. Själv är jag dock också tveksam till östrogen alls...
    Tråkigt att höra om din stroke; har symtomen gått tillbaks eller har du kvar restsymtom?

    2007-07-31 | 00:50:44
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Lotta säger:

    är bara synbortfall kvar åt ena hållet, så det är tur i oturen får man ju säga. Cerazette är bra, ofarliga och bekväma och östrogenfria.
    Lycka till då!
    Hejhej!

    2007-07-31 | 19:12:23
  • Maritha säger:

    Det var ju ändå tur, som sagt!
    Då ska jag tänka på Cerazette, tack för din hjälp!

    2007-07-31 | 20:15:42
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: