Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tjejsnack v. 30

Kategori: Tidsfördriv

 

Underverk (Klickbara länkar i frågorna)

  • Vilka av Sveriges [7 underverk] har du besökt/vill besöka?
    -Vet inte vad som räknas till att ha besökt Göta Kanal, men jag har åkt över den i alla fall...
    Kanske vore kul att ta en tur den också..?
    Öresundsbron har jag också åkt över, vet inte heller där vad som räknas som ett besök; hur besöker man en bro? Tycker inte att den borde vara med på listan alls; den är väl inte precis något underverk?
    Jag har inte besökt något annat av sveriges underverk, men det vore kul att åka till ishotellet i Jukkasjärvi.
    Sveriges underverk är överhuvud taget väldigt underliga; nutida byggnadsverk är väl inga underverk?!
  • Vilka av Världens [7 underverk] har du besökt/vill besöka?
    Har inte besökt något av dem, men vill gärna besöka kinesiska muren, Colosseum och Machu Picchu.
  • Vilken plats/byggnad skulle du vilja kalla ett riktigt underverk och varför?
    Pompeji! Det är helt otroligt hur utvecklade de var, och att staden kan vara så välbevarad under askan! Fortfarande så ligger ju större delen av Pompeji begravd.
  • Vilken artist skulle du kalla för ett riktigt underverk och varför?
    En människa kan väl aldrig vara ett underverk?!
    Inte som jag ser det i alla fall!
  • Har du gjort något som i dina ögon är ett underverk, vad?
    Nix pix, jag har varit lycklig nog att vara förskonad från cancer o.dyl, vars bot är det enda jag skulle kalla personliga underverk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: