Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tjejsnack v. 27+28 +29

Kategori: Tidsfördriv

Glömde helt bort tjejsnacket förra veckan, så jag tar ett maraton nu istället.

 Vecka 27

Nycklar
  • Vart går nycklarna på din nyckelknippa?
    * Två nycklar hem, eftersom jag har dubbla lås.
    * En nyckel för att kunna boka tid till tvättstugan.
    * Bilen.
    * Mitt skåp i omklädningsrummet på jobbet.
  • Har du fler saker på nyckelknippan än bara nycklar, vad?
    * En liten mjukishäst, bara för att den var så söt!
    * Ett USB-minne; man vet aldrig när man råkar på någonting som kan vara bra att spara!
    * En så'n där liten "låtsas-tia" att stoppa i kundvagnen, eftersom jag aldrig har mynt på mig!
  • Vems nyckel skulle du vilja ha, om så bara för en liten stund, och varför?
    Ingen aning, jag skulle så klart kunna säga typ "en bankdirektör", för att kunna tömma bankvalvet, men eftersom jag är så ärlig så finns det ingen nyckel jag behöver just nu, förutom min egen.
    Enda tillfället när jag använder någon annan persons nyckel är när han/hon är bortrest, och jag ska vattna blommor.
  • Var förvarar du dina nycklar, när du inte bär dem med dig?
    Jag lägger dem på bordet i hallen, Andreas lägger dem precis vart som helst.
  • Vem har förtroendet att låna din hemnyckel och av vilken anledning skulle du låna ut den?
    Om jag är bortrest och behöver hjälp att vattna blommor samt mata djuren.
    Om någon vän ska sova över, och vi går ut tillsammans får han/hon en nyckel för säkerhets skull, om vi skulle komma ifrån varandra eller inte gå hem samtidigt.
    Annars vet jag inte, men det kan säkert uppstå någon situation.
    Alla mina vänner och familjemedlemmar får låna min nyckel vid behov; jag omger mig inte med några oärliga typer!

Vecka 28

Internet/snigelpost

  • Har du internetbank, vilken? Om inte, varför?
    Jadå; Swedbank.
  • Brukar du posta något med snigelposten, vad?/Om inte, varför?
    Semesterhälsningar och julkort.
    Tjänstgöringsrapporten för de timmar jag gör med Roger, eftersom Falköpings kommun är så fåniga att de inte accepterar fax, utan måste ha originalet (halva ersättningen går åt till porto...).
  • Brukar du handla, eller skulle kunna tänka dig att handla på internet? Vilken typ av saker?/varför inte?
    Jag har köpt inlinesskydd på Tradera. Jag tycker att det funkar bra att handla via internet; vi har ett extra bankkonto, som vi brukar använda vid de tillfällena, som en extra säkerhet.
  • Har du sålt något på internet, eller skulle du kunna tänka dig att göra det? Vad/varför inte?
    Vi sålde biljetter till Iron Maidens konsert, och det funkade bra, även om vi var lite nervösa att vi inte skulle få pengarna.
  • Vad är det bästa OCH sämsta med snigelpost? Med mail? Vilket föredrar du?
    Det uppenbara; mail går snabbt och man vet att det kommer fram (om man har skrivit rätt adress).
    Men vanlig post är mysigare på nå't vis...

     

    Vecka 29 

    Vad har du alltid hemma:

    • I skafferiet?
      Diverse konserver, mjöl (vet egentligen inte varför, eftersom vi aldrig använder det...), fiberhavregryn samt diverse olika sorters té.
    • I kylen?
      Hmm... Vad har vi alltid i kylen? Lätta, ketchup och senap.
    • I frysen?
      Det här blir svårare och svårare... Bär!
    • I kryddhyllan?
      Ojojoj, den är full! Ca 7 olika sorters peppar, grillkrydda, Curry, en massa olika torkade örter, flera olika sorters salladskrydda, Tzatzikikrydda från Grekland osv osv...
    • I fruktskålen?
      Varierar lite beroende på vad jag är inne i för period och vilken säsong det är, ofta clementiner, vindruvor och/eller nektariner (intepersikor, om inte Andreas har köpt fel; jag vill ha dem hårda! Gillar inte när de är sådär saftiga så att det rinner nerför hakan när man tar ett bett!).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: