Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Ny dator och tvättkrångel

Kategori: Det dagliga livet

Idag har budfirman hämtat den trasiga datorn, och vi har hämtat den nya datorn. Den är jätteliten; bara hälften så stor som de vanliga! Det är verkligen på tiden att de gör någonting åt storleken på datorerna!

Idag så har jag även tvättat, och när jag kom ner så berättade killen som hade tiden innan mig att torktumlaren var trasig, och att han hade ringt och felanmält det.
När jag hade tvättat och hängt upp ungefär 2/3 av kläderna på linorna, och efter någon timme kom ner för att kolla om något hade hunnit torka så insåg jag till min stora ilska att även det ena torkrummet är trasigt! Det låter, men torkar inte. Återstår alltså ett enda pyttelitet torkrum att skifthänga sina våta kläder i.
Till råga på eländet så var det ett tag sedan vi tvättade, så vet var mycket tvätt.
Nåväl, efter att ha sprungit som en idiot i tvättstugan och tagit ner all tvätt så fort den var halvtorr så har jag i alla fall lyckats få alla kläder rena och hyfsat torra.
Jag hatar att tvätta i vanliga fall, och det blir inte bättre av att alla maskiner är trasiga!
Till råga på allt, när jag ringde och anmälde att även torkrummet var trasigt så frågade de om jag ville ha telefonnumret till killen som felanmälde torktumlaren..? Varför skulle jag vilja ha hans telefonnummer?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: