Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Mat- Diet, ångest och överkänslighet

Kategori: Kroppen

Har en aning ångest över gårdagens intag av mat och diverse onyttigheter..:(

Dieten har legat på hyllan i några veckor, och jag har väl inte precis levt så nyttigt som jag hade tänkt, så nu blir det en eller två veckor med pulverdiet igen.
Ja, jag vet att det är bättre att äta vanlig mat, men styra upp matvanorna istället, men det har flera fördelar med pulverdiet för min del. Bland annat så är det en hel del födoämnen som jag inte riktigt tål, men som jag ännu inte har lyckats lista ut vilka de är, och ibland är det helt enkelt värt att dricka dietpulverdryck och slippa ha ont i magen och må illa. Dessutom så behöver jag ju inte fundera då över vad som är nyttigt eller inte; jag vet att jag får i mig de näringsämnen osv jag behöver på ett minimum av kcalorier. Bättre kan det inte bli!

Jag ska ta tag i det, och lista ut mer exakt vad min mage inte gillar framöver, jag lovar! Jag får väl helt enkelt göra så att jag utesluter livsmedel ett efter ett, och ser om magen mår bättre eller inte...



Så här fräscha gör inte jag mina dietpulver, men det vore nog bra...

Kommentarer

  • Michelle säger:

    Vad jobbigt att inte riktigt veta vad du inte tål. Fy, vad jobbigt.
    Lycka till med pulverdieten. Ska skänka dig en tanke då och då och heja på dig.
    Stor kram.

    2007-07-05 | 15:40:23
    Bloggadress: http://mybell.blogg.se
  • Maritha säger:

    Jo, visst är det jobbigt. Jag har dock börjat få en viss känsla för vad jag ev. kommer att få ont i magen/må illa av att äta. Därmed inte sagt att jag alltid undviker det, 'det kan ju gå bra den här gången...' Jag tror att det hade varit lättare att undvika vissa livsmedel om jag hade haft svart på vitt exakt vad jag inte tål. Som det är nu så får jag prova mig fram.

    2007-07-07 | 07:33:16
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Frida säger:

    Hej!
    Jag har en kort fundering till dig som du kanske kan hjälpa mig med. Det är så att jag håller på att skriva en bok om ätstörningar i olika former och jag tycker därför att det skulle vara intressant att komma i kontakt med dig (om du på något sätt känner att du har något att berätta). Du får jättegärna höra av dig på min mail [email protected]. Om det är någon annan som skulle vara intresserade av att bidra med någon information (allt; hetsätning, anorexi, bulemi, anhörig, träningsanorexia, ortorexi, överätare osv) får ni också gärna höra av er.
    Speciellt svårt är det att komma i kontakt med folk som hetsäter eller på annat sätt äter mycket men mår dåligt av det. Det är självklart anonymt och
    medverkande får såklart ett ex av boken.

    2007-07-15 | 14:21:07

Kommentera inlägget här: