Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Helvetesdag på jobbet och sömnproblem

Kategori: Jobbet

Hade en riktig helvetesdag på jobbet igår.
Till att börja med så hade jag inte sovit någonting alls på natten; kl: 03:15 gav jag upp, och tittade istället på SG1 på DVD.

Dagen började sedan bra, för att sedan urarta totalt med precis full fart hela tiden.
Lunch var inte att tänka på, och jag tog emot nya patienter på löpande band.
1. Prata med patient och anhöriga och skapa mig en uppfattning om hur dåliga de var.
2. Prata med doktorn och ordna nödvändiga ordinationer på dropp osv.
3.Prata med undersköterskorna och tala om hur ofta de skulle kolla BAS= Blodtryck, Andningsfrekvens och Saturation.
4. Därefter var det dags att skriva in patienten i datajournalen.
5. Se om det hade kommit några provsvar (i så fall kontakta doktorn igen om de var mer avvikande än väntat). Därefter ta emot nästa patient och börja om från början igen...

Det blir ju inte bättre av att de plötsligt ringer från Sahlgrenska och meddelar att en dålig patient ska flyttas från dem till oss; det hade dagjouren "glömt" att tala om, vilket fick till följd att denna dåliga och vårdkrävande patient fick ligga som överbeläggning på avdelningen... Kul helg för dem som jobbar (eller inte...)!

Däremellan försöka stötta mina kollegor varav en är ganska nyutexaminard och precis har börjat gå själv och den andra precis har kommit tillbaks efter att ha varit mammaledig, och svara på frågor från dem, från undersköterskorna och svara i telefonen, som ringer oavbrutet...

Medan jag var på jobbet var jag lagom speedad, så där som man blir när adrenalinet pumpar i kroppen.
Så fort jag hade stämplat ut och satte min fot utanför dörrarna så kom tröttheten, och jag kände mig helt svimfärdig!

Då bagav jag mig först till apoteket, där jag bestämde mig för att testa att köpa Valeriana natt; måste få sova ordentligt snart!

När jag sedan på kvällen skulle lägga mig tidigt och njuta av en lång natts sömn så hade Per Gessle konsert i Skövde, och vårt sovrumsfönster vetter mot konsertområdet... Det lät som om han stod på vår gräsmatta och sjöng! Det hade varit kul att gå på konserten om jag hade varit ledig, men i nuläget så var det mindre njutningsfullt; jag låg mest och väntade på att konserten skulle vara över!
Ca fyra timmars sömn blev det nog totalt inatt...

Kommentarer

  • Michelle säger:

    Stor kram från mig till dig!!
    Sköt om dig.
    /fröken Michelle

    2007-07-29 | 11:19:33
    Bloggadress: http://mybell.blogg.se
  • Maritha säger:

    Tackar så mycket; det värmer!

    2007-07-29 | 12:05:40
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: