Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Fina sminkinköp och planering

Kategori: Det dagliga livet

Har äntligen lyckats hitta ett snyggt rött läppstift som blir rött även på mina läppar (allt verkar ha en förmåga att se rosa ut på mina läppar)!
Investerade även i en fin glitterkajal som ska få förhöja min partylook framöver :)
Älska glitter- ju mer desto bättre!
Är annars helt såld på Maybelline's Dream mousse eyecolour för tillfället; fina färger och härlig konsistens!
Är inne i en färgglad period...



Maja verkar börja förstå att Andreas faktiskt är bortrest nu; hon börjar bli lika gosig som hon var när han var på Seychellerna... Mysigt, men det kan bli lite för mycket av det goda ibland.

Att göra:

* Lämna in intyget från neurologen till blodcentralen, och hoppas att jag får börja ge blod igen.
- Intyget lämnat 070723; nu är det bara att vänta...
* Fixa ett nytt behörighetskort på jobbet, så att jag helt handikappad slipper be artbetskamraterna om hjälp så fort
   jag ska gå in genom en dörr (inte riktigt, men nästan...).
- Även detta är fixat 070723.
* Boka tid för färgning och klippning.
- Nu börjar utväxten och frisyren att se alldeles för skabbig ut!
- Bokat 070724; ska till Tingeling 31/7.
* Börja träna igen!
- Måste ta tag i detta! Skulle ha simmat idag, men hade mensvärk och migrän, så jag pallade bara inte!
- Ska börja med att simma, sedan lägga på styrketräning, och när gruppträningen kör igång igen så ska jag DANSA :)
* Ta tag i matvanorna och gå ner i vikt!
- Måste ta tag i även detta igen! Har i alla fall inte gått upp mer än 1,5 kilo under min slöa period  som har varat alldeles för länge, men nu är det hårda tag som gäller igen!
Vet ju att detta kommer lite på köpet när jag bara kommer igång med träningen igen, så därför kommer den punkten först.

Hmm, ja de två sista punkterna är ju de viktigaste, men även de svåraste.
Det är väl bara att sluta planera, och göra det bara!
Tillägg 070724: Har kommit fram till att de två sista punkterna, med träning och vikt får vänta några veckor till, tills jag inte längre jobbar dubbelt. Kommer inte att orka ta tag i det innan dess. Måste ju tänka på min hälsa i första hand!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: