Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Die Hard 4.0 och semestern är slut

Kategori: Det dagliga livet

I förrgår var vi och såg Die Hard 4.0 tillsammans med Jennie och Johan.
Jag tycker att den var bra; actionspäckad från början till slut, som en Die Hard-film ska vara!
Sedan att Bruce Willis är en av de äldre män som fortfarande lyckas vara riktigt het är en annan femma..;)



Igår kväll jobbade jag för första gången på mitt vanliga jobb efter semestern. Det var riktigt roligt; att få jobba "på riktigt", och ge kvalificerd vård till sjuka personer igen, även om det är trevligt att småprata med friska pensionärer också...
Som tidigast kommer jag att börja jobba på äldreboende när jag är 55+, och vill börja varva ner inför pensionen! Jag kräver lite mer action och omväxling än så...
Apropå behovet av omväxling, det är ju till stor del därför jag jobbar extra via bemanningsföretag. En kollega sa så träffande: "Om man inte jobbade extra på semestern skulle man ju vara tvungen att hålla på och byta jobb hela tiden, och det vore alldeles för jobbigt, då är det bättre att få omväxlingen så här!"
Där slog hon nog huvudet på spiken, tror jag; det är exakt så det är!

Idag får jag tillbaks datorn som har varit på reparation!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: