Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Utarbetad!

Kategori: Det dagliga livet

Känner mig som en urvriden disktrasa! Har jobbar sju dagar i rad, och nästan bara dagturer. Har dessutom så psykiskt påfrestande patienter just nu, så man känner sig helt urblåst i huvudet när man kommer hem. Igår fick jag dessutom ett riktigt ordentligt migränanfall på jobbet, så det var inget vidare..:(

Imorgon är jag i alla fall äntligen "ledig". Från jobbet i alla fall, det är ganska mycket som står på schemat ändå:
1) Frisören.
- Blir en kort frisyr den här gången.
2) Ta kort till det nya körkortet.
- Har inte kunna göra det nu, med utväxt färg och frisyr; man vill ju se hyfsad ut...
3) Tea'l ska kastreras och vaccineras.
- Som tur är så har han inte börjat markera revir än, men han är väldigt orolig, går mest omkring och vankar, så det märks att det är dags.
4) Tvätta.
5) Städa.
- Man måste ju passa på och göra de roliga sakerna när man är ledig..:/
6) Julbord med jobbet.

Är det någon som har läst något av Doris Lessing? Är hon bra? Känner att man borde fördjupa sig lite i hennes verk...

Kommentarer

  • mel säger:

    Bekant känsla. Jag sköter i princip två jobb denna veckan och nästa... Ska bli såå skönt med juluppehåll sen! Men du... tycker inte att du ska klippa dig kort - Har du verkligen bestämt dig?

    2007-12-03 | 21:07:41
    Bloggadress: http://mel.blogg.se
  • Jennie säger:

    Oj, vilken fullbokad dag. Blir stressad bara av att läsa, men det var ju en del roligt också, tur det =)

    2007-12-03 | 22:03:21
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Mel: Nehej, vad tycker du då; den lite längre varianten av de frisyrerna jag hade nedanför eller något helt annat? jag tänker mig den korta varianten nedan, fast lite rufsigare; på så vis behöver jag inte klippa mig så ofta, utan kan låta det växa ut lite grand emellan, och får då den lite längre varianten..:) Om jag har hela håret svart så kan jag dessutom tona det själv emellanåt, och måste inte färga det hos frissan lika ofta...

    2007-12-03 | 22:28:21
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Maritha säger:

    Jennie: Ja, hade det bara varit tvång så hade jag inte pallat... Får väl se hur mycket det blir av de tråkiga sakerna...

    2007-12-03 | 22:32:30
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • mel säger:

    Av de två alternativen definitivt den längre. Och inte helt svart.

    2007-12-04 | 07:41:30
    Bloggadress: http://mel.blogg.se
  • Barbapapa säger:

    Här har du en som också är grymt trött. Denna helg har jag sovit 23 timmar. Har alltså sovit halva tiden jag varit ledig! :-O Jag har inte jobbat sju dagar i rad, däremot jobbade jag förra helgen & sen har det varit långkörare måndag-fredag. Varit mycket sjukdomar på jobbet denna vecka & en hel del att göra. Men men, blev åtminstone populärare hos chefen då jag jobbade några extra timmar + ställde upp med kort varsel. =)

    Har också massor av praktiska saker att ta tag i. Doris Lessing har jag inte läst någonting av, men har hört att hon skall vara bra.

    2007-12-09 | 12:53:47

Kommentera inlägget här: