Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Bowlingtävling och julklappsinköp

Kategori: Det dagliga livet

Har tillbringat dagen med Roger som jag är kontaktperson åt. Vi har varit i Tidaholm, där det var bowlingtävling. Roger spelade bra, fick 465 poäng på tre serier och kom tvåa. Därefter var det traditionell julfest inklusive julklappsutdelning.

Mellan spelet och julfesten hann vi gå på sta'n en stund, och jag lyckades hitta riktigt många julklappar, så nu är vi snart klara med inköpen :)
Bara de svåraste kvar; farfar, farbror Göran och broder Andreas... Det tål att funderas på.

Ikväll har jag roat mig med att lägga upp en massa nya bilder på bilddagboken. Har tänkt bli mer aktiv där nu; bilder är alltid roligt!


image136
Tidig morgon i Falköping.

image137
Vackert vinterväder.

image138
Tidaholms kyrka- Kyrkor är vackra byggnader!

Kommentarer

  • Pialotta/Kaffebönan säger:

    Härliga foton.. tog själv ett par i min stad idag.. Kommer kanske i morgonens bloggblad:-)
    Kul att se från olika städer och samhällen.
    Tjingeling

    2007-12-15 | 23:57:20
    Bloggadress: http://kafferasten.blogg.se
  • Maria säger:

    Det är jag, Maria. Du kommer ihåg att jag skrev till dig om att jag hade problem med att knyta förkläden. Jag har nu lyckats lära mig knyta förkläden.

    Såhär gick det till:

    När jag började på min praktikplats (jag går OP) berättade jag för min handledare, Rebecka, att jag inte kunde knyta. Under en paus gick vi undan till ett förrådsrum, hon tog ett engångs plastförkläde om halsen och sedan fick jag öva på att knyta det. Efter en stund lyckades jag.

    2007-12-19 | 10:58:20
  • Maritha säger:

    Grattis, visst var det inte så svårt när du väl hade fått in "den rätta knycken"? Hade du en bra praktik för övrigt?

    2007-12-19 | 13:26:33
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: