Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tjejsnacksmaraton

Kategori: Tidsfördriv

Har som vanligt glömt bort Tjejsnacket, så här kommer ett maraton...

 

Vecka 33

Kärlek

  • Minns du din första riktiga kärlek? Var, när, hur?
    Skulle tro att det var i mellanstadiet, en kille i klassen.
    Eftersom jag var lite av en pojkflicka så såg dock killarna i klassen mig mest som en kompis, så det blev ingenting med det...
  • Minns du första killen du hade? Kommer du ihåg hur det var? Kändes?
    Nej.
  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Varför, varför inte?
    Japp, det gör jag :)
    Man måste ju vara lite romantisk också..;)
  • Vad är kärlek för dej?
    Trygghet.
    En inre värme.
    Att bli glad bara av att tänka på honom.
    Gemensamma mål.
  • Har du en pojkvän/flickvän för tillfället? Hur länge har ni varit tillsammans, bor ni ihop? Distans? Om inte skulle du vilja ha det nu? Motivera.
    Är tillsammans med Andreas sedan 6,5 år nu. Vi är sambos sedan... fem år, oj vad tiden går!
    Tittar för fullt efter ett fint hus som vi och katterna kan slå oss ner i, tips mottages tacksamt!

    http://www.vykort.biz/kort/hjaerta.jpg

    Tjejsnack v. 34.

    Ålder
    • Spelar åldern någon roll? När, varför?
      Hmm... Jag skulle säga att den spelar ganska stor roll fram tills man blir ca 20, då blir den oviktig.
    • Har du önskat att du var yngre/äldre än du är någon gång? När, varför?
      Det var väl i så fall i tonåren, när man ville in på det där discot...
    • Har du ljugit om din ålder någon gång, varför, i vilket sammanhang?
      Nej.
    • Hur gammal vill du bli om du fick leva ett friskt liv? Motivera!
      93, förutsatt att jag har vänner och familj kvar.
    • Vilken ålder i ditt liv så här långt, har varit den bästa? Motivera!
      "Vår bästa tid är nu!"
      Börjar känna mig hyfsta trygg och säker i mig själv, har en underbar fästman, och är på jakt efter ett fint hus där vi kan slå oss ner.

      http://www.raddningsverket.se/upload/Utbildningar/utbnytt/img/aldresakerhet.jpg

       

      Vecka 35

      Musik

      • Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?
        Blandat... Men det ska vara känsla och attityd!
      • Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn?
        Punk och hardcore.
      • Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?
        Skulle väl vara dansband, eftersom det är så otroligt smörigt och utan minsta äkta känsla.
      • Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.
        Lars Winnerbäck- Alltid magiskt.
        Bob Dylan- En närmast religiös upplevelse.
        Refused- Attityd så det stänkte om det, med Dennis Lyxzén som Sveriges bästa frontfigur!
        The Hives- Attityd så det stänker om det, och med Sveriges näst bästa frontfigur. Överskottsenergi när den är på topp!
        Black Sabbath- Med Ozzy; The man the myth, the legend!

        Detta var väl The best of The best, som jag minns det nu...
      • Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?
        Jag känner att jag har växt ifrån autografer...



        Minns hur det skar i hjärtat när man fick det här meddelandet...


                                                                 http://www.mrx.no/albums/album127/Dennis_Lyxze_n_The_International_Noise_Conspiracy_17.thumb.jpg 


        image108

Kommentarer


Kommentera inlägget här: