Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Shopping och silläventyr

Kategori: Det dagliga livet

Har varit och handlat; gick först till KappAhl och köpte de zebrarandiga ballerinaskorna och ett hårband.
Därefter var det dags för systembolaget, där det faktiskt inte var alltför mycket folk.
Sedan bar det av till ICA Maxi, där det var desto mer folk; skrikande ungar och pensionärer som trodde att de ägde hela stället dominerade..:( Som grädde på moset så hade de inte alla varor som Andreas skrivit upp på min lilla lista, utan jag fick dessutom bege mig till Coop. Där var det inte alls så fullt, så det besöket gick i alla fall snabbt.

När jag kom hem och skulle packa upp alla varor så lyckas jag givetvis stöta till en sillburk, som faller i golvet och öppnar sig (Min käre sambo hade inte skruvat på locket ordentligt), och sillbitar, lök (?) och sist men inte minst sillspad fullkomligt exploderar över halva köket, inklusive alla köksluckor. Dessutom lyckades jag få sillspad i ögat; det sved som eld, för den som undrar... Efter att ha svurit långa haranger så hade jag i alla fall lyckats skölja ur ögat så att jag i alla fall kunde titta med det igen. Därefter var det bara att sätta igång att torka... Nu ligger doften av inlagd sill tät över lägenheten... Jag som inte ens tycker om sill :(
Känner att jag mår mer och mer illa...

Pratade med farfar imorse, han hade gått upp ett kilo igen så nu står han på plus minus noll jämfört med när han blev inlagd i förrgår... Man kan ju undra vad de håller på med egentligen? Dessutom så berättade han att de satt ut vissa av hans mediciner utan att berätta för honom vilka och varför! Så gör man inte; patienten måste alltid informeras om vad som pågår! Farfar har ju dessutom full koll på alla sina mediciner, och sin situation, så det finns absolut ingen anledning att inte berätta allt för honom!

Kommentarer

  • Candy säger:

    Usch då, vilken dag. Och vad konstigt att de gör så där mot din farfar. En del läkare är mystiska, må jag då säga. Gick de överhuvudtaget läkarutbildningen??

    2007-04-29 | 04:26:41
    Bloggadress: http://onlythefakessurvive.blogg.se
  • Maritha säger:

    Ja, ibland kan man ju undra... Jag håller i alla fall ögonen öppna; de får inte göra hur som helst!

    2007-04-29 | 23:27:22
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: