Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Mycket intressanta nyheter: Debatt!

Kategori: Debatt

Dagens nyheter: Här spetsar tjuren Jairo, 14. - Jag kan inte alls känna med 14-årige Jairo, trots hans ringa ålder. Tjurfäktning är förkastligt, och borde helt förbjudas! Djurplågeri kan aldrig bli underhållning!

Rektor skallades och mordhotades av elev - Någonting måste vara allvarligt fel i skolaväsendet och i samhället i stort, när skolelever inte har någon som helst respekt för äldre personer, som dessutom är rektor på skolan!
Jag vet inte vad man ska göra åt det, men tagen borde definitivt bli hårdare; stäng av fler elever, underkänn dem i (ännu) fler ämnen, och få dem att inse att de är sina egna liv de förstör, och ingen annans. Vi andra skiter uppriktigt sagt totalt i om det går snett för just den unika individen, men det lär han inte själv göra om 10-15 år, när han redan vid 17 års ålder hamnar i polisens register och inte kan få några jobb. Föräldrarna har givetvis ett oerhört stort ansvar när det gäller att lära barnen och ungdomarna vett och etikett samt respekt för de som är äldre! Jag tror att det är en fostran som måste börja redan när barnet är mycket, mycket litet. Ett barn är (nästan) aldrig för litet för att lära sig grundläggande vett och etikett!

Han 32, hon 71 - Nog för att kärleken är blind, men det här tycker jag är lite väl stor åldersskillnad... Vad tycker Ni? Vad är den äldsta och yngsta ålder Ni kan tänka Er på en partner?

Den ständiga frågan om sprutbytesprogram - Vad säger Ni? Är Ni för eller emot? Gärna motiveringar också, tack..:) Själv är jag odelat för, har ännu inte hört några hållbara argument emot. Får för förtydligandets skull tillägga att jag är starkt emot droger, och aldrig skulle använda mig av det. Är således även starkt emot legalisering av droger.

PS: Kan fortfarande inte skriva några kommentarer i andras bloggar, det är därför Ni inte har hört av mig på länge..:(

Kommentarer

  • Jennie säger:

    jag är också helt klart för! Smutsiga sprutor hindrar ju inte narkomaner så varför kan de inte lika gärna få rena sprutor?

    2007-04-17 | 19:27:45
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Min åsikt också. Dessutom så är det ju bevisat i de projekt som finns att fler blir drogfria efter projekten. De får till att börja med en positiv kontakt med sjukvården, hälsoundersökningar osv, och blir på så vis mer och mer motiverade. Och även om de inte blir det så tycker jag att det är värt det om någon slipper smittas av Hepatit eller HIV eller få Endocardit, blodförgiftning eller andra svåra infektioner.

    2007-04-17 | 23:48:40
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se
  • Jennie säger:

    Vad bra! då finns det väl ännu mindre att tveka på. Rena sprutor till folket!

    2007-04-18 | 10:10:26
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Maritha säger:

    Jag har hört rykten från ganska säkra källor att de ska starta här i sta'n till hösten.

    2007-04-18 | 11:16:48
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: