Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Klantiga läkare och roliga nyheter

Kategori: Det dagliga livet

Kom nyss hem från Viktväktarna. Resultatet var bra; -0,8 kg. Med tanke på att jag inte levt 100% hälsosamt i veckan är jag nöjd. Har några justeringar att göra till nästa vecka. Ska t.ex. ta tag i mitt sockerberoende igen, och äta godis högst en gång i veckan.

Har pratat med farfar, och han låter väldigt andfådd; han har gått upp ca 10 kg i bara vätska! Då är det inte så konstigt att man inte mår så bra... Dessutom så har detta fått till följd att hans blodsocker har ballat ur igen (det har varit väldigt svårt att ställa in hans insulindoser); hoppas att det stabiliseras när de har drivit ut överflödig vätska, så att hjärtat orkar jobba som det ska igen... Och allt detta sannolikt till följd av att en klantig läkare på vårdcentralen ringde in fel recept till apoteket, så att han inte fick den hjärtmedicin han skulle ha, utan istället fick trippel dos av en annan... Han ifrågasatte saken på apoteket när han skulle hämta ut det,  men de sade så klart att det stämde. Och det gjorde det ju; det var ju den medicinen doktorn hade skrivit ut. Bara det att doktorn hade skrivit ut fel medicin! Jag ska hålla ögonen öppna på det här, om han inte blir bra snabbt så är det en anmälning som hägrar. Fortsättning följer.

Dagens nyheter: Årets varmaste dag - Behöver ingen ytterligare kommentar :)

Mördarbakterie angrep Sofie på Thailandssemestern - Det är just sådana de är, bakterierna; de ligger och lurar, och angriper när man minst anar det... Därför ska man aldrig bada i sötvatten i de världsdelarna.

Skräpet på gator och i parker kostar kommunerna miljoner - Detta är något som upprör mig mycket; har inte Era föräldrar lärt Er att man inte kastar skräp på marken?! Jag tar ibland med mig en påse och plockar lite skräp (på undanskymda platser, så ingen ser mig...).

Leonora fick inte åka buss pga att hon bar burka. - Chauffören skyllde på att det innebar att hon inte kunde identifiera sig; Sedan när måste man identifiera sig för att få åka buss?! Bullshit! Nu är han i alla fall avstängd, bra!

Nu är Natascha ihop med Dhani  - Det passar ju bra; de ser lika plastiga ut båda två.

Dorothy, 81 är grannen från helvetet - Låter som en scary tant!

Många roliga nyheter idag...

Kommentarer

  • H-S säger:

    På måndag börjar sista kursen på termin 4, Omvårdnad vid sviktande hälsa. Ett år kvar!!

    2007-04-26 | 16:27:12
    Bloggadress: http://hannasara.blogg.se
  • Candy säger:

    Jag stör mig på skräp. Varför skräpar folk ner så förbaskat mycket?! Jag skulle aldrig spotta ut ens ett tuggummi i vår natur. Usch. :(

    2007-04-29 | 04:28:32

Kommentera inlägget här: