Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Skriva

Kategori: Booked

Jag har tidigare berättat att jag har blivit booked, och har fått det stora nöjet att läsa ett nummer av tidningen Skriva, mot den enkla motprestationen att skriva om den vid minst två tillfällen.
 
Om vi börjar med layouten så skulle jag heller vilja kalla Skriva för en tidskrift, eller kanske magasin? Tidning för mina tankar främst till dags- och kvällstidningar av mer eller mindre seriös natur. Magasin känns mer lyxigt, med blanka, lite tjockare sidor och en snygg layout. Äntligen har vi boknördar fått vårt eget magasin, på samma sätt som fashionistas, sportintresserade och andra nördar!
 
Artiklarna är precis lagom långa och mycket lättlästa. Jag gillar konceptet med att de författare som intervjuas även får ge sina bästa tips om aktuella (skrivrelaterade) ämnen!
 
Sigrid Drakhjärta kommenterar det underbart befriande faktum att det i princip saknas reklam i magasinet; jag kan till en början inte se någon reklam alls, men vid en mer noggrann granskning konstaterar jag att det är tack vare att denna är placerad på ett sätt så att den passar in bland de omgivande artiklarna, och dessutom finns ingen reklam som inte är skrivrelaterad, även den; det är reklam för skrivarskolor, bokförlag och, sist men inte minst, nätverket Booked, genom vilket jag fått förmånen att få läsa tidningen Skriva!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: