Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

När jag ser dig

Kategori: Roman

Författare: Yamilé Andreasson.
ISBN:  9789187001666

Isabella går hemifrån en kväll i december för att handla de sista julklapparna, i Varbergs köpcenter. Hon har inte kommit särskilt långt med sin shoppingrunda förrän en bomb exploderar, och lägger hela köpcentret i ruiner. Isabella hamnar längst ner under rasmassorna, i sällskap av en vil främmande man. För att överleva pratar de med varandra, och delar sina innersta känslor och hemligheter med varandra. Att vara så nära döden, och inte veta om de ska överleva eller ej får dem båda att omvärdera sina liv och de prioriteringar de har gjort.

Både Isabella och den främmande mannen, som heter Anders och kommer att bli hennes allra bästa vän, överlever olyckan och får en ny chans i livet, men kommer de att följa de insikter de fick om livet när de låg under rasmassorna..?

När jag ser dig (häftad)

När jag ser dig är en spännande, intressant och lättläst bok; en fantastisk debut av Yamilé Andreasson! Trots att jag brukar ha väldigt svårt för kärleksromaner så kan jag inte lägga ifrån mig denna, tack vare den ovanliga vinklingen med bomben och raset. Mot slutet blir jag dock aningens förbannad på Isabella, för att hon är så mesig och velig, och aldrig vågar ta chansen att för första gången bli riktigt lycklig!

Tack till Idus förlag för den fina vinsten som jag fick i Jan-Erik Ullströms tävling!

Kommentarer

  • Yamilé Andreasson säger:

    Hej!

    Kul du gillade min bok :) Alltid trevligt att höra vad läsarna tycker och se hur ni upplever karaktärer. I detta fall Isabella ;)

    Ha det gott!

    Med vänlig hälsning,
    Yamilé

    Svar: Tack för feed-back! :)
    Bokälskaren

    2013-09-25 | 12:26:34
    Bloggadress: http://narjagserdig.wordpress.com

Kommentera inlägget här: