Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Min mormor hälsar och säger förlåt

Kategori: Humor

Författare: Fredrik Backman.
ISBN: 9789173487221.
Uppläsare: Anna Maria Käll.

Elsa är en ovanligt smart och ganska lillgammal 7-åring. Därför har hon inga jämnåriga kamrater och ses som ganska udda av de flesta i sin omgivning. Undantaget är Elsas mormor, som även hon är en udda fågel och som är Elsas bästa (och enda) vän i hela världen. Mormor bryr sig inte ett dyft om vad som anses "passande", och hittar ständigt på en massa äventyr tillsammans med Elsa.

När mormor dör i cancer rasar hela Elsas värld; vad ska hon nu ta sig till???
Mormor har dock tänkt på det också, och skickar iväg Elsa på ett sista, bautamegastort äventyr, som vänder upp-och-ner på det mesta och ställer allt tillrätta...

Min mormor hälsar och säger förlåt (mp3-bok)

Min mormor hälsar och säger förlåt genomsyras av samma underbara humor som En man som heter Ove. Jag tycker att Ove var snäppet bättre, men jag kan definitivt rekommendera Min mormor... till alla som gillade En man som heter Ove!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: