Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Läsrapport April 2013

Kategori: Läsrapport

(22.) Pojken som slutade gråta - Ninni Schulman.
(23.) Beatutiful creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl.
(24.) Förr eller senare exploderar jag - John Green.
(25.) Någon sorts frid - Åsa Träff & Camilla Grebe.
(26.) Bittrare än döden - Åsa Träff & Camilla Grebe.
(27.) Innan du dog - Åsa Träff & Camilla Grebe.
(28.) Beautiful darkness - Kami Garcia & Margaret Stohl.
(29.) Dans på glödande kol - Anna Jansson.
(30.) Ett tunt blått streck - Jenny Leeb.
(31.) Kvinnan i rummet - Jussi Adler Olsen.
(32.) Den som törstar - Kristina Appelqvist.
 

Statistik:

Antal omläsningar:
Antal böcker på engelska: 2
Antal hyllvärmare:
Antal tegelstenar (>500 sidor): 2

Antal biografier:
Antal självhjälpsböcker:
Dokumentärt:  1
Faktaböcker:

Antal deckare: 7
Antal spänningsromaner:  
Antal thriller: 
Antal skräckböcker: 
Antal fantasyböcker:   2
Antal romaner:  
Antal chicklit: 1

På läsplattan: 
Antal ljudböcker: 6
Totalt antal: 11
 

Konstaterar att April månad inte helt oväntat har varit en riktig läsmånad; antar att det blir resultatet när man är 50% sjukskriven och vädret är riktigt ruggigt!

Har du läst något riktigt bra denna månad?

Kommentarer

  • Maria säger:

    Jag har under månaden läst, bl.a, "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar"-Lucy Dillon. "Mörkt motiv"-Louise Penny. "Gideons ring"-Carin Gerhardsen. "Själlös" och "Chanslös"-Gail Carriger. Samt att jag börjat lösa "Nådastöt"-Louise Penny och "Jagad av lögnen"-Nora Roberts o "En oväntad semester"-Marian Keyes under slutet av april månad, så dem fortsätter jag med nu under maj.

    2013-05-03 | 02:08:00
  • Maria säger:

    Samt att jag med all säkerhet kommer läsa andra böcker under maj månad. Man hittar ju ständigt nya böcker att läsa! Det är det som är charmen med läsningen, finns alltid ngt nytt läsa, speciellt när man rör sig inom de flesta genrerna. Men mest läser jag deckare och fantasy. Ngn annan roman och klassiker slinker in i mellanåt.

    Svar: Ja, visst är det härligt! Finns det något roligare än att upptäcka en ny författare, som man aldrig har läst tidigare, och beta av dennes alla böcker?!
    Bokälskaren

    2013-05-03 | 02:14:19
  • [Anna] säger:

    Väldigt många bra böcker där!! :)

    Svar: Verkligen; det har varit en bra månad :)
    Bokälskaren

    2013-05-03 | 07:33:12
    Bloggadress: http://bokraden.blogspot.com
  • Maria säger:

    Det är en helt underbar känsla när man upptäcker en ny författare, gillar det som denna skriver och man får mersmak och vill läsa mer! Jag brukar för det mesta gilla nya författare bekantskaper, finns dock ett undantag, när jag fick tips om att läsa Arne Dahls deckare, blev jag inte alls förtjust, jag gillar inte alls hans sätt skriva och inte hans upplägg med samhällskritik. Så jag har inte läst mer än en bok av honom! Tror inte koll göra heller. Du läst ngt av honom? I så fall gilla eller inte gilla, varför? Men de nya författarna som jag läst nu senast, Louise Penny, Gail Carriger, och Lucy Dillonw, har jag verkligen fått mersmak av och vill läsa mer av, så det ser jag framemot. Kan rekommendera dessa om du inte läst ngn av dem. Sedan är Carin Gerhardsen alltid bra, ger varje gång en bra läsupplevelse med sina spännande mordhistorier och allt runt omkring där. När man gillar ngn författare tycker jag är synd de inte gett ut fler böcker av den har. Jag längtar efter mer bra läsning av särskilt Gerhardsen.

    Svar: Var ett tag sedan jag läste Arne Dahl nu, men då har jag för mig att jag gillade honom, även om han inte var någon storfavorit... Kanske är dags att återuppta bekantskapen, för att se vad jag tycker om honom nu..?Carin Gerhardsen tycker jag också mycket om; alltid spännande och fängslande historier!
    De andra författarna du nämner har jag inte läst; sätter dem på Att läsa-listan!
    Bokälskaren

    2013-05-03 | 10:55:37

Kommentera inlägget här: