Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Andra andningen

Kategori: Deckare

Författare: Sofie Sarenbrandt.
ISBN: 9789187377259.
Serie: Emma Sköld, del 2.
Uppläsare: Katarina Ewerlöf.

Strax efter starten av Stockholm Marathon faller en man ihop; hans liv går inte att rädda trots att han snabbt förs till sjukhus. Efter halva loppet hittas ytterligare en löpare död, och en kamp emot tiden påbörjas. Är det ett sammanträffande att två personer dör under ett och samma lopp, och att de båda dessutom tillhörde samma exklusiva lilla löparförening?

Andra andningen (ljudbok)

Andra andningen är en spännande bok, som av naturliga skäl drivs av ett högt tempo; utredningen måste ju faktiskt hålla jämna steg med ett Marathon; bokstavligt talat! Jag blir dock lite besviken av hur enkel och tunn intrigen slutligen visar sig vara; jag hade hoppats på mer substans! Jag kan ändå rekommendera att Andra andningen får följa med till stranden i sommar.

Generellt sett gillar jag Katarina Ewerlöf som uppläsare; hon har en röst som jag gillar, och som passar för deckare. I denna bok retar jag mig dock på förekomsten av en hel del omotiverade konstpauser och konstiga betoningar, hoppas och tror att det är en tillfällighet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: