Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Beautiful creatures, anno 2000

Kategori: Bokcirkel

Hade sett fram emot att se Beautiful creatures på kvalitetsbiografen nära mig, den verkar vara precis den typ av film (/bok) som jag gillar. Redan från början reagerade jag på att filmen inte riktigt var som jag föreställt mig, och när det blev allt underligare, och avvek alltmer från det förväntade, så var jag tvungen att kolla upp det hela. Det visade sig att jag tittade på en gammal B-film från 2000, inte riktigt vad jag tänkt mig..:/

Hur som helst så var jag ju tvungen att titta färdigt, och jag kan säga som så att den var inte bra....

Pepetula och Dorothy omges båda av ett gäng riktiga kräk till karlar, och de båda träffas när Pepetulas pojkvän håller på att misshandla och strypa henne till döds. Dorothy kommer till undsättning, och drämmer ett järnrör i huvudet på pojkvännen... Historien fortsätter i ungefär samma stil, och det slutar med att alla karlar dör, hunden förlorar ett öra men överlever och tjejerna lyckas lura till sig en miljon och drar långt, långt bort...


 
Ser fram emot att se den nya versionen på bio med mitt underbara bokcirkelgäng; hoppas att vi ska kunna få till det i nästa vecka! Den sjunde mars kommer sedan hela pocketboxen ut på Bokus, så det blir inga problem med att komma på vad vi ska läsa härnäst :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: