Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Tredje graden

Kategori: Deckare

Författare: Liselotte Roll.
ISBN: 9789187377310.
Uppläsare: Mattias Linderoth.

En lätt förståndshandikappad och alkoholiserad man hittas mördad och torterad i ett kolonistuga. När polismannen Magnus Kalo ska underrätta hans dementa gamla mor om det inträffade så hittas även hon torterad på exakt samma sätt som sonen, tack vare att Kalo dyker upp kan den gamla kvinnans liv räddas, men kommer hon att vara till någon hjälp med att identifiera förövaren? Vem är så utstuderad att hen så brutalt vill tortera och mörda dessa redan så utsatta människor, och varför?

Tredje graden (ljudbok)

Tredje graden är Liselotte Rolls debutroman, och jag tycker att hon gör en alldeles utmärkt debut. Personligen tappade jag dock bort mig i slutet, vet dock inte säkert om det var jag som var okoncentrerad i mitt lyssnande eller om upplösningen helt enkelt var alltför långsökt..?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: